Kansenregen eindigt in gelijkspel: 0-0

In een wedstrijd die in het teken stond van het feit dat het 80 jaar geleden was dat Eindhoven werd bevrijd, heeft FC Eindhoven met 0-0 gelijkgespeeld tegen FC Dordrecht. Joey Sleegers, terug na een blessure, was met een schot op de paal het dichtst bij een treffer.

Het begin van de wedstrijd liet meteen zien dat het een wedstrijd vol kansen beloofde te worden. In de eerste minuut werd FC Eindhoven meteen wakker geschud door een voorzet van Jaden Slory, die bijna het doel in ging. Een paar minuten later leek het erop dat de Blauwwitten als eersten zouden gaan scoren. Sven Blummel wist met een mooie voorzet Sven Simons te vinden, die vrij kon doorlopen op Liam Bossin. De vlag ging echter omhoog voor buitenspel.

In het eerste kwartier wisten de Eindhovenaren elkaar goed te vinden. Op het veld vonden ze elkaar, wat leidde tot een gevaarlijke aanval in de veertiende minuut. Terrence Douglas speelde de bal via een crosspass naar Sven Blummel, die vervolgens de bal snel doorspeelde naar Boris van Schuppen. Hij gaf een voorzet op Dyon Dorenbosch, die bijna binnen gleed, maar de bal ging over.

Een spannend begin dat de Blauwwitten energie gaf. Na twintig minuten viel bijna de 1-0. Rangelo Janga, de spits die net terug is uit Curaçao na interlands, kopte de bal net naast de paal.

Enkele minuten later was Sven Simons dicht bij de 1-0. De doelman van FC Dordrecht, Liam Bossin, werd op de proef gesteld en wist een hard schot van Simons met zijn vuisten te pareren. De aansluitende hoekschop leverde ook geen voorsprong op voor de Eindhovenaren.

De aanvallen kwamen vooral van FC Eindhoven in de eerste helft. Vlak voor de extra tijd was er nog een grote kans voor de thuisploeg. Een vrije trap ging langs de hele verdediging en bereikte Farouq Limouri bij de tweede paal. Hij haalde hard uit, maar kreeg de bal niet in het net.

In de extra tijd werd het nogmaals spannend, ditmaal aan de kant van de Blauwwitten. FC Dordrecht kreeg meerdere kansen om te scoren, maar de verdediging maakte ze een voor een onschadelijk. Eerst een redding van Jorn Brondeel, gevolgd door Collin Seedorf die de bal eerst blokkeerde met zijn benen, snel gevolgd door nog een blok met zijn hoofd.

Als je dacht dat het hierbij bleef, had je het mis. Eén minuut later kreeg Sven Simons nog één keer voor rust een doelpoging, maar deze belandde in de handen van de keeper.

Tijdens de rust werd in het Jan Louwers Stadion een herdenkingsmoment gehouden voor het 80-jarige bevrijdingsjubileum. Samen met de supporters werd dankbaarheid getoond voor onze vrijheid en kregen de aanwezige veteranen een groot applaus.

De Eindhovense spelers gaven de supporters niet veel tijd om na rust terug naar hun stoel te keren, zonder dat ze iets zouden missen. In zowel de 48e als de 49e minuut werd op doel geschoten. De eerste kans werd verdedigd door Liam Bossin en de tweede kans ging naast.

In de 53e minuut kwam Jorn Brondeel tot een redding. Een kopbal van dichtbij hield hij behendig uit het doel. Tot dusver bleef het 0-0 in Eindhoven.

Na een aantal wissels en een paar momenten waarin het spel vanwege een blessure even stil lag, volgde er weer een kans in de 72e minuut. Opnieuw voor de Blauwwitten, maar Liam Bossin wist het schot van Sven Blummel te keren. Meteen volgde er een kans voor de Schapenkoppen. Ditmaal was het onze keeper die Jaden Slory van een treffer in de korte hoek afhield en zijn team redde van een achterstand.

In de slotfase van de wedstrijd zakte het spel iets in. FC Dordrecht leek vaker te kunnen doorbreken, waardoor de verdediging van FC Eindhoven meer in actie moest komen. In de 85e minuut was een achterstand dichtbij. Farouq Limouri raakte een inzet van Devin Haen net goed genoeg om de bal over het doel te sturen.

Dit schudde de thuisploeg weer wakker, want in de 88e minuut kreeg Joey Sleegers de bal en krulde deze buiten bereik van Liam Bossin tegen de paal. Vlak daarna, in de 91e minuut, was het opnieuw Joey Sleegers met een goede bal. Hij gaf voor op Sven Simons die invloog, maar de bal ging naast.

De eerstvolgende wedstrijd van FC Eindhoven wordt gespeeld op zondag 22 september. Het uitduel tegen TOP Oss begint om 16:45 uur. Tickets kunnen hier worden aangeschaft.

FC Eindhoven – FC Dordrecht 0-0 (0-0) Scheidsrechter: Martin Pérez. Geel: Daan Huisman (FC Eindhoven), Rocco Shein, Joep van der Sluis (FC Dordrecht). Aantal toeschouwers: 2691.
Bijzonderheid: Geel voor trainer Melvin Boel (FC Dordrecht)

FC Eindhoven: Brondeel; Verheij (68. T. Simons), Limouri, Seedorf, Douglas (90. Douglas); Van Schuppen (88. El Bouchataoui), Huisman, Dorenbosch (68. Sleegers); Blummel, Janga, S. Simons.

FC Dordrecht: Bossin; Seydoux, Valk, M’Bemba, Codutti; Van Vianen (46. Tabiri), Shein; Osundina (67. Amuzu), Van der Sluijs, Slory (76. Zandbergen); Haen.

Fotografie FC Eindhoven Media | Luca Engelbracht.