Jeugdig FCE verslaat SV Venray

FC Eindhoven sluit de voorbereiding af.

Een week voor de seizoenstart speelde FC Eindhoven ter voorbereiding op zaterdagmiddag 3 augustus de laatste oefenwedstrijd tegen SV Venray. Met een 0-4 winst sloot FC Eindhoven de voorbereiding positief af. David Garden maakte een hattrick.

Al snel in de eerste helft viel de eerste kans aan de kant van de Blauwwitten. Een mooie combinatie tussen Sam Soetens en Kwint Erkelens, maar de bal kwam niet in het doel terecht. Al snel volgde in de zesde minuut de openingstreffer. Sam Soetens legde de bal voor waardoor Thijs Muller de bal in één keer kon afwerken. Hiermee werd FC Eindhoven vroeg in de wedstrijd op een 0-1 voorsprong gebracht.

FC Eindhoven liet in de beginfase van de wedstrijd erg aanvallend spel zien. Er werden meerdere kansen gecreëerd waarbij de keeper van de thuisploeg in actie moest komen. In de 22ste minuut kon Emiel Bancken op doel schieten, maar de keeper wist de bal te blokken. Hij klemde de bal echter niet vast, waardoor David Garden, die er vlug bij was, de bal nog net kon binnentikken.

Na dertig minuten zetten de Blauwwitten de wedstrijd nog meer naar hun hand. Door een voorzet van Thijs Muller was daar opnieuw David Garden met een doelpunt. Ondanks dat er gedurende de rest van de eerste helft nog veel kansen waren voor de Eindhovenaren, werd de rust ingegaan met een 0-3 voorsprong voor FC Eindhoven.

De tweede helft begon zoals er ook in de eerste helft gespeeld werd, met FC Eindhoven aanvallend aan de bal. In de 52ste minuut moest Nino Fancito een keer tot redding komen, maar hij wist de nul te behouden.

In de minuten daarna werden er opnieuw veel kansen gecreëerd door de Brabanders, met kansen van onder andere Jagvir Singh, Loek Schiffer, Ruben van Eijdhoven en Shane van Aarle. In de 64ste minuut scoorde David Garden zijn derde goal en maakte hij een hattrick via een rebound. Uit de vele kansen die daarna nog volgden werd er geen meer binnengeschoten. De wedstrijd werd hierdoor afgefloten met een 0-4 winst voor onze Blauwwitten.

Volgende week vrijdag staat de eerste competitiewedstrijd op het programma. Dan komt FC Den Bosch naar het Jan Louwers Stadion, koop hier tickets!

SV Venray – FC Eindhoven 0-4  (0-3) 6. Thijs Muller 0-1. 22. David Garden 0-2, 30. David Garden 0-3, 64. David Garden 0-4. Geel: Ruben van Eijndhoven (FC Eindhoven).

FC Eindhoven: Fancito, Simons (75. Mateus), Verheij (55. Oosterbosch), Van Aarle (75. Steines), Soetens, Van Eijndhoven (75. Koppert), Bancken (55. Bansradj), Muller, Garden (75. Den Hartog), Singh (55. Schiffer), Erkelens (75. Driessen)