Deelnemer Football Memories aan het woord

Bert Wildenberg vertelt zijn verhaal over ”Football Memories”
Met genoegen delen wij het recente interview met Bert Wildenberg, een trouwe supporter en actieve deelnemer van Football Memories. In dit gesprek deelt hij zijn perspectief over de waarde van Football Memories en de bijzondere betekenis die FC Eindhoven voor hem heeft.

Wat betekent de activiteit Football Memories voor u?
Voor mij betekent Football Memories een waardevol dagje eruit, doordrenkt met gezelligheid en de mogelijkheid om samen met andere deelnemers te praten over voetbal. Het is niet alleen een gelegenheid om herinneringen op te halen aan spannende wedstrijden en legendarische momenten, maar het creëert ook een warme en verbonden sfeer waarin de liefde voor het spel centraal staat.

Wat vindt u het leukst aan Football Memories?

Wat ik het leukst vind aan Football Memories zijn de boeiende quizzen en het gezellige praten over vroeger. De quizzen brengen een speels element in de bijeenkomst en dagen ons uit om onze kennis van het voetbal te testen, waardoor het niet alleen leerzaam maar ook vermakelijk is. Daarnaast vind ik het superleuk om over vroeger te praten, dit haalt weer mooie momenten naar boven waar ik af en toe nog wel eens emotioneel van kan worden.

Hoe is de band tussen u en de overige deelnemers?

De band tussen mij en de overige deelnemers voelt goed. Ik kan met iedereen goed overweg en vind het leuk om met iedereen mijn kennis te delen. De bijeenkomsten zijn extra leuk omdat enkele deelnemers oude vrienden/bekenden zijn, dus dat is nog extra leuk om hun hier iedere 2 weken weer te zien.

Hoe verbonden voel je jezelf aan de club doormiddel van Football Memories?

Als levenslange supporter van FC Eindhoven voel ik al een sterke verbondenheid.De bijeenkomsten van Football Memories helpen hier wel bij, want ik kan nog vaker mijn ei kwijt over FC Eindhoven en overig voetbal. FC Eindhoven is voor mij ook een echt familie dingetje. Ik neem graag mijn kinderen en kleinkinderen mee naar het voetbal. Dit is voor mij echt alles wat ik me maar kon wensen en dit brengt veel emotie bij mij los.

Welke specifieke speler heeft een blijvende indruk op jou gemaakt?

Ik kan er niet één kiezen, want er zijn er zoveel die mij op persoonlijk en voetballend vlak hebben geraakt. In mijn jongeren jaren waren dit Toon Verhoeven en Fred van Berendonk. De afgelopen jaren waren dit Ruud Swinkels, Fries Deschilder, Maxime Gunst, Mawouna Amevor en Jarno Janssen. Het persoonlijk gebaar van Mawouna en Jarno toen ik 70 werd, heeft een speciale plek in mijn hart.

Wat zou je ervan vinden als er meer deelnemers zouden aansluiten bij Football memories?

Ik zou het geweldig vinden als er meer deelnemers zouden aansluiten bij Football Memories. Meer deelnemers betekent meer gezelligheid en diverse verhalen, waarbij de activiteit nog boeiender en levendiger wordt. Kortom, meer deelnemers betekent meer mogelijkheden voor connectie en een nog levendiger Football Memories-ervaring.

*Football Memories wordt mede mogelijk gemaakt door de Hersenstichting.