International Tevfik Ceyar is Blauwwitter

FC Eindhoven heeft zich versterkt met international Tevfik Ceyar. De 32-jarige verdediger komt over van FCK de Hommel en tekent een contract voor 2 jaar met een optie van 1 jaar bij FC Eindhoven.

Ceyar weet wat het is om prijzen te pakken. In 2017 werd topschutter Ceyar landskampioen met ZVV ’t Knooppunt. Dat seizoen werd de geboren Utrechter ook verkozen tot speler van het jaar. Met meer dan 40 interlands achter zijn naam haalt FC Eindhoven een ervaren voetballer die weet wat er gevraagd wordt in de top.

Reactie Ceyar:
“Al een aantal jaar voer ik gesprekken met FC Eindhoven. Dit seizoen hebben we samen de knoop doorgehakt. Ik heb een aantal goede gesprekken gehad met Anil Badloe.’’ Maar niet alleen de gesprekken met de club waren positief bevallen: “Tijdens interlandperiodes heb ik veel gepraat met spelers die voor FC Eindhoven hebben gespeeld. Ook zij waren allemaal positief. Ik ben blij dat ik tijdens mijn carrière voor een topclub als FC Eindhoven mag spelen.”

Reactie algemeen directeur Badloe:
“Tevfik is een echte allrounder. Zijn favoriete positie op 3, als laatste man. Ook vaak als pivot gefungeerd, makkelijk voetballend met de man in zijn rug. Tevfik is beresterk in duels en daarnaast ook technisch en tactisch zeer bekwaam. Mede gezien de blessure van Marwan Rebbah een zeer welkome versterking.”

Beeld: KNVB Media