Huurtransfer afgerond: Persyn is Blauwwit

Mooi dat je erbij bent, Tibo!

De huurtransfer van Tibo Persyn van Inter naar FC Eindhoven is afgerond. De jongeling trainde en speelde al enkele wedstrijden mee en mag zich nu voor een jaar Blauwwitter noemen.

Persyn doorliep als jeugdspeler de opleiding van Club Brugge en maakte in 2018 de overstap naar Inter. Daar kwam de rechterflankspeler uit in de Primavera 1. Afgelopen seizoen werd de nu 20-jarige een half jaar verhuurd aan respectievelijk Club Brugge en KVC Westerlo. Voor Club Brugge debuteerde Persyn in de Jupiler Pro League en wist in zijn tweede wedstrijd meteen het net te vinden. Daarnaast doorliep de man uit Kortrijk ook meerdere nationale jeugdelftallen van België.

Technisch manager Marc Scheepers: “De afhandeling heeft even geduurd maar de komst van Tibo is goed nieuws. Tibo voelt zich op de rechterflank als een vis in het water en past goed in ons systeem. Met deze versterking hebben we ook op de rechterflank een dubbele bezetting, ons team krijgt steeds meer vorm.”

Mooi dat je erbij bent, Tibo!