Het seizoen gaat weer beginnen

De bal gaat vrijdag weer rollen tijdens de wedstrijd tegen Den Bosch

Na een zomer vol oefenwedstrijden, trainingen en transfers met nieuwe en oude gezichten is het eindelijk zover: het nieuwe seizoen van de Keuken Kampioen Divisie gaat van start! FC Eindhoven mag meteen in eigenhuis de strijd aan tegen FC Den Bosch in een Brabantse clash. Vorig seizoen eindigden we met een mooie overwinning tegen de Bosschenaren, vrijdagavond verwelkomen we de Bosschenaren opnieuw in het Jan Louwers Stadion. Ook bespreken we in het interview met de nieuwe hoofdtrainer zijn kijk op de seizoenstart.

Laten we even terugblikken op onze vorige ontmoetingen. De Blauwwitten zitten in een heerlijke reeks tegen FC Den Bosch. Zeven keer op rij wisten we ze te verslaan en in vijf van die potjes hielden we zelfs de nul. Slechts één keer eerder wisten we acht keer op rij te winnen van dezelfde tegenstander, namelijk tegen RKC Waalwijk tussen 2014 en 2018. Dus vrijdag kunnen we weer geschiedenis schrijven.

En als we naar de doelpunten kijken valt er iets interessants op. Vier van onze laatste vijf doelpunten werden binnengekopt. In de hele Eerste Divisie was alleen De Graafschap gevaarlijker met het hoofd in 2024. Met nieuwe gezichten in ons elftal, gaan we na onze voorbereidingen vrijdag zien waar onze sterke kanten dit seizoen liggen.

De mannen uit Den Bosch beginnen meestal wat wisselvallig aan een nieuw seizoen. FC Den Bosch heeft drie van hun laatste zes eerste wedstrijden gewonnen, maar daarvóór lukte het ze tien jaar lang niet om een seizoen met winst te starten. Het kan dus alle kanten op, en dat maakt het alleen maar spannender.

Eén speler die we helaas niet meer in ons shirt zien is Ozan Kökcü. Vorig seizoen was hij betrokken bij meer dan één derde van al onze doelpogingen. Nu is het aan de andere jongens om dat gat op te vullen. Aan de andere kant van het veld moeten we opletten voor Thijs van Leeuwen, de nieuwe aanwinst van Den Bosch. Hij maakte zijn laatste doelpunt in de Keuken Kampioen Divisie op 17 februari 2023 tegen niemand minder dan onze Blauwwitten.

Het belooft een mooie avond te worden in het Jan Louwers Stadion. Een nieuwe start, nieuwe kansen en wie weet een begin van een succesvol seizoen. Zorg dat je erbij bent, koop je tickets direct hier of scoor ze bij de kassa. Zien we jou bij de wedstrijd?