Februari-update FCE Foundation

De maand februari is voorbij en dus is het tijd voor het maandbericht. We nemen u in vogelvlucht mee door de meest recente ontwikkelingen binnen FCE Foundation. Zo is het initiatief ‘Iedereen Hoort Erbij’ van start gegaan, nemen we een kijkje bij het Walking Football team, ontving FCE Foundation weer een Fan of the Match tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Groningen, is er weer getraind bij de Triple T Academy en zijn er weer mooie herinneringen en verhalen opgedaan tijdens Football Memories.

Iedereen Hoort Erbij
Donderdag 22 februari stond in het teken van de kennismaking met de groep van het nieuwe initiatief; “Iedereen Hoort Erbij”. In samenwerking met COA en Eindhoven Sport wil FCE Foundation asielzoekers/statushouders tussen de veertien en achttien jaar de kans geven om te integreren in het verenigingsleven, door middel van workshops en voetbaltrainingen. Voetbal wordt hierbij zowel als middel en als doel ingezet. Enerzijds om de deelnemers te laten voldoen aan de beweegnorm door een structureel sportaanbod te creëren. Anderzijds om de deelnemers tijdens deze bijeenkomsten informatie te geven over verschillende thema’s die in Nederland spelen, met daarbij integratie in het verenigingsleven. De workshops zijn bedoeld om de deelnemers steeds verschillende onderdelen van de Nederlandse normen en waarden aan te leren, om ze op deze manier kennis te laten maken met de Nederlandse (club)cultuur.

Walking Football
De afgelopen maand is er weer hard getraind door het Walking Football team vanwege het toernooi dat gepland stond op 29 februari. Met trots delen wij mede dat ons team vierde is geworden gedurende dit toernooi! Daarnaast hebben er twee nieuwe deelnemers zich aangesloten bij het Walking Football team, waardoor de gezelligheid binnen de groep alsmaar toeneemt.

FC Robinstijn Fan of the match
Tijdens de thuiswedstrijd van FC Eindhoven tegen FC Groningen kreeg Fan of the Match, Amir, een onvergetelijke ervaring. De regenachtige zondagmiddag begon voor Amir met een rondleiding door het Jan Louwers Stadion, waarna hij kon genieten van een lekker drankje in de lounge. Vervolgens was het tijd om zich snel klaar te maken voor het moment van de middag, de walk-on. Amir mocht samen met scheidsrechter Clay Ruperti het veld oplopen. Als mooi extraatje kreeg hij na de wedstrijd handtekeningen en mocht hij op de foto met de spelers. Al met al was het een geslaagde dag voor Amir die hij niet snel zal vergeten.

Geen ALT-tekst opgegeven voor deze afbeelding

VDL Triple T Academy
De leerlingen van de VDL Triple T Academy kregen een interessante inkijk in de gang van zaken bij de PSV Academy op de Herdgang. De werk- en trainingswijze van de PSV-jeugd werd overgebracht op de leerlingen van Triple T, waarbij een vraagstuk luidde: ‘hoe kun je de levens- en trainingsstijl van de PSV Academy toepassen op je eigen leven?’ Door dit vraagstuk werden de leerlingen uitgedaagd te reflecteren op zichzelf en hun eigen grenzen te verleggen. Daarnaast heeft de Triple T Academy een training gekregen om van dichtbij mee te maken hoe het is om te leven als jonge prof en wat daar allemaal bij komt kijken. De leerlingen verlieten de Herdgang uiteindelijk met een beter beeld van een jonge prof en hoe zij verschillende onderdelen van deze levensstijl kunnen implementeren in hun eigen leven.

Football Memories
De organisatie van Football Memories had weer een interessant programma opgesteld voor de tweewekelijkse bijeenkomst. Ditmaal stond de geschiedenis tussen de twee grootste clubs uit Eindhoven op het programma; FC Eindhoven en PSV. Er werden filmpjes getoond van wedstrijden tussen deze twee clubs die veel ter sprake brachten. Daarnaast werd er ook aandacht besteed aan een andere club uit Brabant, NAC Breda. Als afsluiting werd er nog een interessante quiz gehouden, gevolgd door een algemene vragenronde.