FCE vernieuwt clublogo: bouwen op clubtraditie, gericht op de toekomst

FC Eindhoven presenteert vandaag een nieuw clublogo. Het vernieuwde Blauwwitte beeldmerk bouwt voort op clubtraditie, maar is gericht op de toekomst. Bij de ontwikkeling van het nieuwe logo werkt(e) FCE intensief samen met supporters, sponsoren, medewerkers en andere Blauwwitte stakeholders. Zo is het nieuwe logo ontworpen door trouwe supporter Max Rovers. De transitie van oud naar nieuw zal gefaseerd plaatsvinden gedurende de zomer.

Nieuw leven
Het nieuwe embleem is volledig nieuw vormgegeven met respect voor het roemruchte Blauwwitte verleden. Zo is de vorm van het schild een moderne samenkomst van verschillende schilden uit het verleden. De vaste diagonale lijn is behouden zoals dat in alle voorlopers van het FC Eindhoven logo het geval was. Daarnaast is de clubnaam typografisch één geheel in een uniek Eindhovens lettertype. Ook is de iconische voetbal nieuw leven in geblazen.

Het FCE logo door de jaren heen

Eindhovense kleuren
In vergelijking tot eerdere clublogo’s is goud toegevoegd voor meer diepte en dynamiek én zorgt de zwarte rand voor meer contrast tot de achtergrond. De kleuren in het logo refereren naar het ontstaan van E.V.V.. Het blauw (azuur) en goud is afkomstig uit het oude stadswapen van Eindhoven, het wapen waar de eerste voetbalclub van Eindhoven zijn blauwe strepen aan dankt.

Klaar voor een succesvolle toekomst
“Dit project is er eentje van de lange adem”, zegt algemeen directeur Günther Peeters. “Op de achtergrond is de afgelopen maanden hard gewerkt om tot dit resultaat te komen.” Het oude logo van FC Eindhoven is door de jaren heen verschillende keren in detail veranderd en het gebruik van het logo is de laatste jaren enorm toegenomen dankzij digitalisering. “Mede hierdoor is wildgroei ontstaan in online én offline gebruik, daarom zetten we met dit embleem een nieuwe standaard neer. Met dit vernieuwde beeldmerk bouwen we voort op onze clubtraditie en zijn we klaar voor een succesvolle Blauwwitte toekomst.”