FCE verliest na rust van Lierse SK

Vroege treffer van Evan Rottier leidt geen zege in

Een week voor de aftrap van de Keuken Kampioen Divisie speelde FC Eindhoven uit tegen Lierse SK bij KFC Pulderbos in het Belgische Zandhoven. FC Eindhoven kwam vroeg op voorsprong via Evan Rottier, maar verloor uiteindelijk met 4-1.

In de openingsfase wisten de Blauwwitten snel een doelpunt te maken. Een mooie voorzet van Sven Blummel werd door Evan Rottier in een keer binnengeschoten vanaf een meter of vijftien. Lierse SK reageerde snel en schoot binnen die minuut op de lat boven Jorn Brondeel.

De wedstrijd was daarna in evenwicht en beide ploegen creëerden voorzichtig kansen. De grootste kans voor een vanwege de warmte extra ingelaste drinkpauze was voor Lierse SK. Uit een corner kopte spits Bryan Adinany de bal voorlangs het Eindhovense doel. Na de drinkpauze voetbalde FCE zich naar voren via Sven Blummel en Tibo Persyn. Sven Simons kwam vrij op de rand van het strafschopgebied en schoot de bal met een schuiver in de handen van de Belgische doelman.

De grootste kans voor de 0-2 was voor Evan Rottier. Opnieuw een prima aanval via ditmaal Sven Blummel en Boris van Schuppen. Laatstgenoemde zette voor op Rottier, die de halfhoge voorzet niet wist te drukken en over schoot.

Net voor rust kwam Lierse SK fortuinlijk op 1-1. Een van de voorwaartsen dribbelde langs Evan Rottier en gaf de bal voor. De voorzet werd door Tibo Persyn getoucheerd en draaide zo achter Brondeel het doel in.

Na rust probeerde FC Eindhoven de draad weer op te pakken, maar liep al vroeg tegen een tweede tegentreffer op. De verdediging kreeg de bal niet goed weggewerkt tegen de hoog druk zettende Belgen. Beni Mpanzu profiteerde en passeerde Brondeel in de verre hoek: 2-1.

Nog voor het uur om was lag de bal voor de derde keer in het Eindhovense net. Een voorzet werd hard door Victor Daguin binnen gekopt: 3-1

De Blauwwitten hadden lastig na de 3-1 en via Brondeel werd erger voorkomen. De Belgische goalie redde met zijn hand van dichtbij en kreeg daarbij hulp van de lat.
Daarna kwam FCE beter in de wedstrijd en zette het een mooie aanval op. Sven Simons zette David Garden met een mooie lob vrij voor de goal. De invaller probeerde het in één keer, schampte de bal maar het lukte hem net niet om de bal op doel te krijgen.

In de slotfase liep Lierse SK uit naar 4-1. Een scherpe voorzet werd tegen de touwen gekopt door Bryan Adinany. Daarna werd FCE weer gevaarlijk en maakte de Blauwwitten een doelpunt. Uit de kluts schoot Luuk Verheij de 4-2 binnen maar vlagde de grensrechter voor buitenspel. Niet veel later kreeg de ploeg van Maurice Verberne opnieuw een kans. Joey Sleegers kapte naar binnen en schoot hard op de Belgische doelman.

Na iets meer dan 90 minuten eindigde het duel in 4-1. Morgen, zaterdag 3 augustus, speelt FC Eindhoven de laatste oefenwedstrijd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Op Sportpark De Wieën in Venray is SV Venray om 14.00 uur de tegenstander.

Lierse SK – FC Eindhoven 4-1 (1-1) 8. Evan Rottier 0-1, 45+1. Tibo Persyn 1-1 (eigen doelpunt), 51. Beni Mpanzu 2-1, Victor Daguin 3-1, 84. Bryan Adinany 4-1. Geel: Justen Kranthove, Sven Simons (FC Eindhoven).

Lierse SK: De Smet, Marijnissen, Boone, Perdichizzi, De Schrijver (46. Krabbendam), Mpanzu, Daguin, Asare, Kireev, Dailly (76.De Peuter), Adinany.

FC Eindhoven: Brondeel (73. Borgmans); Persyn (71. T. Simons), Seedorf (60. Verheij), Kranthove, Gil y Muiños; Van Schuppen (60. Sleegers), S. Simons, El Bouchataoui; Blummel, Rottier (71. Garden), Deenen (71. Singh).

Fotografie: FC Eindhoven Media | Frank van Moorsel