FCE O21 neemt revanche!

Afgelopen weekend stonden er voor alle jeugdteams wedstrijden op het programma. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 verliest nipt
Voor de O12 van FC Eindhoven stond een competitiewedstrijd tegen Roda JC op het programma. De Blauwwitten speelden een zwakke eerste helft. Hierdoor kon Roda twee keer tot scoren komen. Na de rust was FC Eindhoven de bovenliggende partij maar wist de kansen niet om te zetten in doelpunten. Jaevi Kusters maakte vanuit een vrije trap nog wel de aansluitingstreffer. De wedstrijd eindigde in een 2-1 nederlaag.

FCE O13 verliest ruim
FC Eindhoven O13 reisde afgelopen zaterdag af naar België voor een oefenwedstrijd tegen OH Leuven. De Eindhovenaren hadden het erg lastig. Leuven was de betere ploeg en maakte uiteindelijk zes doelpunten. FC Eindhoven wist niet tot scoren te komen, waardoor de wedstrijd eindigde in een 6-0 nederlaag.

FCE O14 verliest doelpuntrijke wedstrijd
Ook voor de O14 stond een oefenwedstrijd tegen OH Leuven op het programma. De wedstrijd ging op en neer en beide teams creëerden grote kansen. FC Eindhoven maakte twee doelpunten, dit was niet genoeg omdat Leuven zes keer trefzeker was. De Blauwwitten verloren hierdoor met 6-2.

FCE O15 verliest in Limburg
FC Eindhoven O15 speelde afgelopen weekend een competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard O15. De Eindhovenaren begonnen niet scherp aan de wedstrijd en kwamen na tien minuten al op een 1-0 achterstand. Na de tegentreffer wist FC Eindhoven zich te herpakken en schoot Milan Hoek de gelijkmaker binnen. Fortuna bleek de sterkere ploeg te zijn en maakte nog 2 doelpunten. Eindstand: 3-1.

FCE O16 speelt gelijk
Afgelopen zaterdag speelde de O16 een oefenwedstrijd tegen Sint-Truiden. FC Eindhoven begon erg sterk aan de wedstrijd en wist op voorsprong te komen door een doelpunt van Milan van Grunsven (assist Saif Ouzalah). Yelle van Schuppen wist op aangeven van Luca Salgado de voorsprong uit te breiden. Sint-Truiden vocht zich goed terug in de wedstrijd en maakte de aansluitingstreffer. Het laatste doelpunt van de wedstrijd werd ook gemaakt door Sint-Truiden, de wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel.

FCE O17 verliest oefenwedstrijd
Voor de O17 stond in eerste instantie een competitiewedstrijd tegen Quick op het programma, deze wedstrijd werd afgelast. Hierdoor speelde FC Eindhoven O17 een oefenwedstrijd tegen FC Den Bosch O17/O18. In het Jan Louwers Stadion was Den Bosch de bovenliggende partij en maakte drie doelpunten. De Blauwwitten wisten niet tot scoren te komen. De wedstrijd werd met 0-3 verloren.

FCE O18 wint van Leuven
De O18 was de derde ploeg die afgelopen zaterdag tegen OH Leuven speelde. De Blauwwitten speelden een goede wedstrijd maar kwamen toch op een 0-1 achterstand. Na de rust knokten de Eindhovenaren zich terug en werd de achterstand omgebogen in een 2-1 overwinning. Doelpuntenmakers aan de kant van FC Eindhoven waren: Ruben van Eijndhoven en Jaron Dorenbosch.

FCE O21 neemt revanche
FC Eindhoven O21 speelde afgelopen zaterdag in Groesbeek tegen De Treffers O21. In de thuiswedstrijd werd er met 1-2 verloren, dus was de O21 uit op revanche. FC Eindhoven begon sterk aan de wedstrijd. Joep van den Berk zette de Eindhovenaren op voorsprong door een fout van De Treffers af te straffen. Na de rust breidde Miano van den Bos de voorsprong uit door een voorzet binnen te schieten. De thuisploeg wist vanuit een counter de aansluitingstreffer te maken maar hierdoor kwamen de Eindhovenaren niet in de problemen. FC Eindhoven scoorde uiteindelijk nog drie goals, doelpuntenmakers waren Garvin Gachangi, Dyon Dorenbosch en Nick Brenneis. De wedstrijd werd dik verdiend met 1-5 gewonnen.