FCE O15 speelt tweedaags toernooi in België

Voor de FCE academy stond een Belgisch getint weekend met toernooien en oefenwedstrijden op het programma. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 speelde internationaal toernooi
Afgelopen zaterdag nam de O12 deel aan een internationaal toernooi bij Lierse SK. Het team eindigde na een gelijkspel tegen KV Kortrijk en een winst tegen De Graafschap op een eerste plaats in de poule. In de kruisfinales werd met 0-1 verloren van FC Volendam. Daarna speelde de O12 tegen de thuisclub Lierse SK, deze wedstrijd werd met 2-1 gewonnen. De laatste wedstrijd van het toernooi werd met 0-1 verloren van Royal Antwerp. De O12 eindigde hierdoor op de zesde plek van de vierentwintig deelnemers.

FCE O13 speelde toernooi bij Lierse SK
Ook voor de O13 van FC Eindhoven stond een toernooi bij Lierse op het programma. Zij namen het in de poulefase op tegen KHO Bierbeek en Standard Luik, van Bierbeek werd met 1-0 gewonnen en tegen Standard Luik werd 0-0 gespeeld. Dit resulteerde in een tweede plek in de poule. In de kruisfinales werd met penalty’s gewonnen van Zulte Waregem waarna de O13 het op moest nemen tegen Cercle Brugge. Ook deze wedstrijd werd met penalty’s gewonnen. De laatst wedstrijd werd overtuigend met 6-0 gewonnen van Lierse. FC Eindhoven O13 eindigde op de negende plek.

FCE O15 speelde tweedaags toernooi in België
Voor de O15 stond dit weekend een tweedaags toernooi bij Charleroi op het programma. Het was een goed georganiseerd toernooi met deelnemers uit België, Nederland, Luxemburg en Frankrijk. De O15 startte goed aan het toernooi en won de eerste twee poulewedstrijden van Olympic Charleroi en CS Ent. Manageoise. Daarna werd ongelukkig verloren van Royal Chaleroi en Union St. Gilliouse. De laatste wedstrijd werd met 5-0 gewonnen van Calais. FC Eindhoven O15 werd hierdoor derde in de poule.

De Blauw-Witten speelde voor plaats negen t/m twaalf. In de eerste wedstrijd werd verloren van RFC Seraing. Na deze nederlaag wist de O15 zich goed te herpakken door te winnen na penalty’s van RWDM. FC Eindhoven eindigde door deze overwinning op een elfde plek van de vierentwintig deelnemers.

FCE O16 speelt gelijk
FC Eindhoven O16 speelde afgelopen weekend een oefenwedstrijd in het Jan Louwers Stadion tegen het belgische OH Leuven. Beide teams creëerden goede kansen en zochten naar het eerste doelpunt. FC Eindhoven was het team die op voorsprong kwam. OH Leuven speelde de wedstrijd nog gelijk door de gelijkmaker binnen te schieten: 1-1.

FCE O18 wint met ruime cijfers
De O18 nam het afgelopen weekend op tegen SK Lommel O16/O18. FC Eindhoven was duidelijk de betere ploeg en domineerde de wedstrijd. De Blauw-Witten gingen met een 4-0 voorsprong rusten. In de tweede helft bleef FC Eindhoven zoeken naar meer doelpunten. Ze wisten uiteindelijk de voorsprong uit te breiden naar 9-0. Doelpuntenmakers waren: Loek Schiffer 2x, Kwint Erkelens 2x, Justin Figaroa 2x, Alex Smeins, Vigo Steines en Seb de Vos.

FCE O21 wint doelpuntrijke wedstrijd
Ook voor de O21 stond een oefenwedstrijd tegen SK Lommel op het programma. FC Eindhoven O21 werd aangevuld met de wissels en reservespelers van het eerste elftal. Het bleek een erg gemakkelijke wedstrijd voor de Blauw-Witten met veel doelpunten. De wedstrijd werd overtuigend met 7-0 gewonnen.