FCE neemt Kökcü over van Telstar

Welkom in de Lichtstad, Ozan!

FC Eindhoven heeft zich weten te verzekeren van de diensten van Ozan Kökcü. De 23-jarige aanvaller komt over van Telstar en heeft voor twee jaar getekend aan de Aalsterweg. De club heeft een eenzijdige optie bedongen om het contract met een jaar te verlengen.

Kökcü kwam via de jeugd van Stormvogels en FC Groningen bij Feyenoord terecht. Vanuit de U19 maakte de Nederlander met Turkse roots de overstap naar Buraspor. Via RKC Waalwijk, Giresunspor en Sabah FK kwam Kökcü in 2021 bij Telstar terecht. Daar werd de aanvaller, die op verschillende posities inzetbaar is, snel een vaste waarde en kwam tot 50 wedstrijden voor de Witte Leeuwen.

“Afgelopen seizoen viel Ozan ons positief op tijdens de wedstrijden tegen Telstar”, zegt technisch manager Marc Scheepers. “Vanaf dat moment zijn we hem intensiever gaan volgen en ik ben blij hem nu in de club te hebben. Met zijn specifieke voetballende kwaliteiten past hij goed in het systeem dat wij graag willen spelen.”

Welkom in de Lichtstad, Ozan!