FCE Futsal naar bekerfinale!

7 april de finale tegen ZVV Ede

Vrijdagavond speelde FC Eindhoven in de halve finale van de KNVB Beker tegen rivaal Hovocubo. In Zwaag kwam de ploeg van Jan Vogels al vroeg op achterstand, maar wist deze om te buigen tot een 1-3 overwinning. In de finale in Rotterdam wacht nu eerste divisionist ZVV Ede.

De thuisploeg begon sterker aan de wedstrijd, dit betaalde zich in de zesde minuut al uit met de 1-0. Dit was een wake-up call voor FC Eindhoven, dat met de minuut sterker werd. Het tweede gedeelte van de eerste helft was dan volledig voor de bezoekers, dat kans na kans creëerde. Het houtwerk voorkwam tot twee keer toe de gelijkmaker, bij rust was het hierdoor nog altijd 1-0.

Na rust bleef de koploper van de competitie op zoek naar de gelijkmaker, Hovocubo zakte ver in en loerde op een snelle omschakeling. Ze hielden tot de 32e minuut succesvol stand, echter viel dan toch eindelijk de welverdiende gelijkmaker. Saïd Bouzambou gaf in de omschakeling een steekpass die, met wat geluk,  bij Ayoub Boukhari uitkwam. Hij aarzelde geen moment en schoot beheerst binnen: 1-1! Dit zorgde voor een flinke ontlading bij de spelers en vanaf dat moment leken ze vastbesloten om de winst nog in de reguliere speeltijd binnen te slepen.

Vijf minuten voor tijd kreeg Dennis van den Eijnden de bal aan de zijlijn, hij passeerde zijn tegenstander op prachtige wijze en gaf de bal af aan Saïd Bouzambou. Hij deed alsof hij ging schieten, maar gaf de bal toch af aan Denzel van Houtum, die er nóg beter voorstond. Denzel nam de bal in een keer op zijn schoen en zorgde voor de 1-2 voor de Eindhovenaren.

De laatste vier minuten van de wedstrijd was Hovocubo in de aanval, op zoek naar de gelijkmaker, ze speelden ook met een vliegende keeper. Dit was alles of niets. Het wordt óf 2-2 óf 1-3. Doelman Manuel Kuijk was in de slotminuten erg belangrijk met enkele geweldige reddingen. In de 39e minuut verloor Hovocubo de bal, de doelman was uit zijn goal, Saïd Bouzambou twijfelde geen moment en schoot van eigen helft de beslissende 1-3 binnen!

Op naar de finale van de KNVB Beker dus voor FC Eindhoven. Een prachtige en terechte 1-3 overwinning op rivaal Hovocubo. Nu wacht op 7 april de bekerfinale, in Rotterdam, tegen ZVV Ede. ZVV Ede is de koploper van de eerste divisie en wonnen in de halve finale met 2-3 van JCK/AISO.