FC Eindhoven wint de topper van Hovocubo!

FC Eindhoven wint de kraker tegen Hovocubo en verstevigt de koppositie

Vrijdagavond 9 december is het dan zover, de absolute topper tegen Hovocubo staat op het programma. In het Indoor Sportcentrum in Eindhoven staan de nummer een en nummer twee van de Eredivisie tegenover elkaar, in speelronde elf. Op dezelfde avond dat het Nederlands elftal het opneemt tegen Argentinië zit de tribune toch goed vol voor deze kraker!

FC Eindhoven begint beter aan de wedstrijd en komt ook op een 1-0 voorsprong via Denzel van Houtum, die na een 1-2 met Saïd Bouzambou koeltjes binnenschiet. De bezoekers reageren goed en komen terug in de wedstrijd. Na tien minuten staat het weer gelijk. FC Eindhoven zet aan en creëert enkele goede kansen. Saïd Bouzambou verovert de bal, aanvoerder Zakaria Amrani kan ermee vandoor en legt de bal af op Saïd, die er 2-1 van maakt. Na 15 minuten wordt het zelfs 3-1, doelman Paolo Pancarelli met een prachtige pass en Saïd Bouzambou maakt het goed af. Beide teams gaan de rust in met een 3-1 tussenstand.

Na de rust is Hovocubo op zoek naar de aansluiting en die vinden ze ook, uit een corner wordt er gescoord en is het weer spannend: 3-2. FC Eindhoven verdedigt verder goed, ze veroveren de bal, waarna Bilal Kaddouri met een strakke pass Saïd Bouzambou vindt, hij omspeelt de doelman en voltooit zijn hattrick! Met nog dik tien minuten te gaan zorgt deze treffer voor wat lucht. Hovocubo blijft daarna de aanval zoeken. Doelman Paolo Pancarelli keept echter uitstekend en redt FC Eindhoven enkele keren. Vijf minuten voor tijd valt dan toch de 4-3 en staat er een zenuwslopende slotfase voor de deur. Hovocubo gooit er voor de laatste minuten nog een vliegende keeper bij om zo een overtal te creëren, echter verliezen ze de bal waardoor het doel leeg is. Topscorer Saïd Bouzambou ziet zijn kans en schiet vanaf eigen helft de 5-3 binnen, hiermee beslist hij de wedstrijd definitief in het voordeel van de thuisploeg! Saïd komt met zijn 4 goals nu op een totaal van 27 treffers in slechts 11 wedstrijden en loopt uit in het topscorersklassement.   Door deze knappe overwinning op directe concurrent Hovocubo staat FC Eindhoven op 33 punten uit 11 wedstrijden en staan ze drie punten voor op Hovocubo. Volgende week vrijdag wacht de uitwedstrijd tegen Be’79 in Berkel-Enschot, dit is de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar.

Foto door Michel Bes Sportfotografie.