FC Eindhoven versterkt gelederen met aanvaller Diaby-Fadiga

FC Eindhoven heeft met Lamine Diaby-Fadiga de aanval weten te versterken. De jonge Fransman komt over van Paris FC en zal een jaar op huurbasis voor de Blauwwitten uitkomen.

Diaby-Fadiga kwam in het verleden voor enkele jeugdteams van OGC Nice uit en schopte het tot het eerste elftal. In 2019 vertrok de nu 21-jarige bij Nice en tekende bij Paris FC. In 24 wedstrijden voor de Parijzenaren kwam hij tot 5 doelpunten. Ook was de aanvaller actief voor de nationale jeugdelftallen van Frankrijk.

Technisch manager Marc Scheepers over Diaby-Fadiga: “Lamine is een speler met veel potentie die hij om verschillende redenen nog niet helemaal waar heeft weten te maken. Bij FC Eindhoven geloven wij erin dat wij spelers met een krasje beter kunnen maken en kunnen helpen de volgende stap in hun carrière te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat Lamine een belangrijke bijdrage kan leveren aan onze selectie.”

Bienvenue à Eindhoven, Lamine!