FC Eindhoven versterkt zich met tweetal talenten

Denzel van Houtum en Bilal Kaddouri mogen zich vanaf het komend seizoen Blauwwitter noemen. De 21-jarige Van Houtum komt over van BE’79 en de 23-jarige Kaddouri komt over van OACN. Beide spelers tekenen een contract voor 1 jaar bij FC Eindhoven.

Van Houtum
De laatste jaren is het erg snel gegaan voor Van Houtum. Tot voor kort speelde de geboren Goirlenaar nog in de regionale competitie van Tilburg. De linksbenige voetballer viel op en werd gevraagd voor het tweede team van BE’79. Een week na zijn eerste wedstrijd voor de club uit Berkel-Enschot maakte van Houtum zijn eredivisie debuut. Na twee jaar verruilt van Houtum het geel-zwart van BE’79 voor het Blauw-Wit van FC Eindhoven.

Kaddouri
Afgelopen seizoen speelde Kaddouri zijn wedstrijden van OACN – Boys, uitkomend in de  1e divisie. De club uit Spijkenisse behaalde dit seizoen een vijfde plaatse, achter kampioen ZVV Eindhoven.

Reactie van Houtum:
“Als ik terugkijk is het allemaal erg snel gegaan voor mij. Waar ik tot voor kort nog regionaal speelde ga ik nu in de top van Nederland spelen. Het is voor mij een eer om wekelijks te mogen gaan trainen met de beste voetballers uit de Eredivisie.” Over zijn doelstelling voor volgend seizoen is van Houtum kort maar krachtig: “Prijzen pakken met het team”.

Reactie Kaddouri:
“Toen ik in contact kwam met FC Eindhoven was dat een bevestiging van mijn ontwikkelingen. Na de gesprekken met directeur Badloe werd ik direct enthousiast van FC Eindhoven. Ik ben zeer trots op mijn overstap.”

Reactie algemeen directeur Badloe:
“Denzel en Bilal zijn jonge jongens met veel potentie. De linksbenige Denzel is creatief en speelt graag vanuit de rechterflank. Hij zal veel van zijn medespelers opsteken en hopelijk zo snel mogelijk doorbreken. Bilal speelt graag vanuit de beweging met een sierlijke stijl. We gaan er van uit dat het publiek veel plezier gaat beleven aan beide spelers.”