FC Eindhoven op jacht naar drie punten tegen TOP Oss

Na het 0-0 gelijkspel tegen FC Dordrecht maken we ons op voor de volgende klus: zondagmiddag om 16:45 uur trekken we naar Oss om het op te nemen tegen TOP Oss. Een tegenstander die ons in de laatste twee thuisduels in de Eerste Divisie net te slim af was, maar daar willen wij dit keer natuurlijk verandering in brengen!

De Ossenaren kunnen bij een overwinning voor de tweede keer een thuisreeks van drie zeges op rij neerzetten tegen ons (dat lukte ze eerder van 2012 tot 2014). Wij hebben echter plannen om daar een stokje voor te steken en onze sterke defensie weer te laten gelden. Dit seizoen hebben we al drie keer de nul gehouden in zes wedstrijden – dat is even vaak als in de voorgaande 22 potjes. De achterhoede staat als een huis, en daar gaan we zondag zeker op bouwen.

TOP Oss is wel een team dat graag de lange bal hanteert. Ze hebben dit seizoen al 486 keer voor een verre pass gekozen, waarvan er 229 aankwamen – meer dan welke ploeg dan ook in de Keuken Kampioen Divisie. Wij zijn dus op onze hoede voor die ‘pingels van achteruit’, maar we zijn klaar om hun spel te ontregelen.

Bij de thuisploeg is Mitchell van Rooijen een man om in de gaten te houden. De middenvelder kan tegen ons zijn 160ste wedstrijd in de competitie spelen en heeft helaas al een handjevol goals tegen ons op zijn naam staan (drie om precies te zijn). Hoog tijd om die reeks een halt toe te roepen!

Zondag om 16:45 uur in Oss: het wordt een pittige pot, maar we gaan er vol voor! We hebben de nul al vaak gehouden dit seizoen, nu is het zaak om zelf ook eens de trekker over te halen. Een overwinning zou de zegereeks van TOP Oss eindelijk doorbreken. Kom op, Blauwwitten!

Ga jij met ons mee? Er zijn nog bus tickets beschikbaar! Bemachtig je plekje hier.