FC Eindhoven O21 pakt drie punten!

Afgelopen weekend hebben de academyteams van FC Eindhoven weer gevoetbald. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 verliest competitiewedstrijd
Afgelopen zaterdag speelde de O12 van FC Eindhoven een competitiewedstrijd tegen de O13 van MVV. De Blauwwitten hadden het grote gedeelte van de wedstrijd het betere van het spel, toch was het MVV dat op voorsprong kwam. Een aantal minuten later schoot MVV ook de 2-0 binnen. Djahnairon Michiels maakte voor de Eindhovenaren de aansluitingstreffer. Toch was het MVV wat de voorsprong weer vergrootte. Sam de Wert schoot de 3-2 binnen maar dit draaide de wedstrijd niet om. De wedstrijd werd uiteindelijk met 5-2 verloren.

FCE O13 verdeelt de punten
Voor de O13 van FC Eindhoven stond een moeilijke uitwedstrijd tegen Vitesse op het programma. De Blauwwitten deden niet onder voor Vitesse. Beide ploegen creëerden een aantal grote kansen, zowel FC Eindhoven als Vitesse zetten deze kansen om in doelpunten. De wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel.

FCE O14 verliest in België
De O14 van FC Eindhoven speelde afgelopen weekend een oefenwedstrijd tegen Anderlecht. FC Eindhoven had het erg lastig. Anderlecht had het betere van het spel en maakte zijn kansen af. De Eindhovenaren wisten nog wel één keer te scoren. De wedstrijd werd uiteindelijk met 6-1 verloren.

FCE O15 verliest oefenduel
Voor de O15 van FC Eindhoven stond een oefenwedstrijd tegen OH Leuven op het programma. Leuven domineerde de wedstrijd en wist twee keer tot scoren te komen. FC Eindhoven had een aantal goede schotkansen maar deze werden niet benut. Eindstand: 2-0.

FCE O16 speelt gelijk
De O16 van FC Eindhoven trapte afgelopen zaterdag in het Jan Louwers Stadion af voor een competitiewedstrijd tegen Willem II. Beide ploegen verdedigden erg goed waardoor er weinig grote kansen gecreëerd werden. De wedstrijd eindigde in een 0-0 gelijkspel.

FCE O17 deelt punten
Afgelopen weekend speelde de O17 een competitiewedstrijd tegen Excelsior Maassluis. FC Eindhoven maakte het spel en wist kort na rust op voorsprong te komen door een goal van Wail Essanousi op aangeven van Zakaria Haddaoui. Justin Figaroa breidde de voorsprong uit, weer een assist van Zakaria. Wail maakte zijn tweede doelpunt (assist Luca Claassen) en zette FC Eindhoven hiermee op een 3-1 voorsprong. Excelsior Maassluis maakte een kwartier voor einde van de wedstrijd de aansluitingstreffer. In de laatste minuut van de extra tijd lukte het Excelsior Maassluis zelfs nog om de gelijkmaker binnen te schieten. De wedstrijd eindigde in een 3-3 gelijkspel.

FCE O18 verliest onnodig
FC Eindhoven O18 speelde afgelopen weekend tegen Roda JC O18. FC Eindhoven begon niet scherp aan de wedstrijd en stond na twintig minuten al met 2-0 achter. De Blauwwitten creëerden daarna veel open kansen maar deze werden niet afgemaakt. Joep van den Berk schoot de aansluitingstreffer binnen maar deze werd afgekeurd wegens buitenspel. De wedstrijd eindigde in een 2-0 nederlaag.

FCE O21 pakt drie punten
Voor de O21 van FC Eindhoven stond een competitiewedstrijd tegen Spartaan’20 op het programma. De O21 domineerde de wedstrijd maar kwam in de eerste helft niet tot een doelpunt. Spartaan kreeg een aantal goede kansen maar deze werden goed gestopt door Peter Strijbosch. Kort na de rust zette Jason Pigmans de Blauwwitten op voorsprong. Invaller Nick Brenneis schoof de 2-0 binnen op aangeven van Sam Oonincx. In de laatste minuut van de wedstrijd schoot Dyon Dorenbosch van randje zestien de 3-0 binnen en bepaalde hiermee de eindstand.