FC Eindhoven O18 wint gemakkelijk van Houten!

Afgelopen zaterdag zijn onze academyteams weer in actie gekomen, met de O18 als uitblinker van het weekend. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O13 verdeelt de punten
De O13 speelde afgelopen weekend een thuiswedstrijd tegen Zeeburgia O13. Beide ploegen speelde goed over en creëerde een aantal grote kansen. Er werden twee goals gemaakt en eindigde in een 1-1 gelijkspel. Aan de kant van FC Eindhoven maakte Kane Bodeutsch het enige doelpunt op aangeven van Navy Lamey.

FCE O14 verliest competitiewedstrijd
FC Eindhoven O14 nam het afgelopen zaterdag op tegen MVV O14. De club uit Limburg had het betere van het spel en domineerde de wedstrijd. De Blauw-Witten wisten daarintegen de kansen die zij kregen niet te benutten. MVV vond drie keer het net en dus eindigde het in 0-3.

FCE O15 verliest ruim
Voor de O15 stond een uitwedstrijd tegen FC Dordrecht op het programma. FC Eindhoven speelde een erg matige wedstrijd en maakte het voor FC Dordrecht hierdoor gemakkelijk. FC Dordrecht wist maar liefst vijf keer te scoren. FC Eindhoven scoorde zelf nog wel twee keer. Doelpuntenmakers waren Igor Sanders en Luca Castro. Deze goals veranderde het wedstrijdbeeld niet waardoor de wedstrijd met 5-2 verloren werd.

FCE O16 wint in Rotterdam
De O16 speelde afgelopen zaterdag tegen Excelsior Rotterdam O16. FC Eindhoven begon erg sterk aan de wedstrijd. In het eerste kwartier kwamen de Blauw-Witten op een 0-1 voorsprong door een doelpunt van Emiel Bancken. FC Eindhoven verdedigde de rest van de wedstrijd erg goed waardoor Excelsior niet tot scoren kon komen. De wedstrijd eindigde in een 0-1 overwinning.

FCE O17 pakt drie punten
Afgelopen weekend speelde de O17 van FC Eindhoven tegen de Koninklijke HFC O17. FC Eindhoven begon erg scherp aan de wedstrijd. Nog binnen het eerste kwartier kwamen de Eindhovenaren op voorsprong door een doelpunt van Zakaria haddaoui op aangeven van Forelle Mateus. In de tweede helft creëerde FC Eindhoven nog een aantal goede kansen maar deze werden niet benut. De wedstrijd werd met 1-0 gewonnen.

FCE O18 wint met grote cijfers
FC Eindhoven O18 speelde afgelopen zaterdag een thuiswedstrijd tegen Houten O18. De Blauw-Witten speelde erg goed en domineerde de wedstrijd. FC Eindhoven ging rusten met een 2-0 voorsprong, beide doelpunten werden gemaakt door Joep van den Berk. Na de rust bleven de Eindhovenaren goed voetbal spelen en grote kansen creëren. Kwint Erkelens wist in de tweede helft drie keer te scoren en ook Joep van den Berk maakte zijn hattrick compleet. De voorsprong werd nog verder uitgebreid door doelpunten van Justin Figaroa en Lucas Jansen. De wedstrijd werd dik verdiend met 8-0 gewonnen!

FCE O21 verliest van de koploper
De O21 ging afgelopen weekend voor een belangrijke competitiewedstrijd op bezoek bij FC Dordrecht. FC Eindhoven begon niet scherp aan de wedstrijd en stond na tien minuten al met 1-0 achter. Na de tegentreffer had FC Eindhoven het betere van het spel. Nick Brenneis schoot in de kluts de gelijkmaker binnen. Net voor de rust kwam FC Dordrecht weer op voorsprong door een snelle counter. In de tweede helft gingen de Blauw-Witten vol op de aanval en kwamen zo tot een aantal kansen. Helaas werden deze niet benut. De wedstrijd eindigde in een 2-1 nederlaag voor de Eindhovenaren.