FC Eindhoven O17 wint doelpuntrijke wedstrijd!

Afgelopen zaterdag stond er volop competitievoetbal op het programma voor onze academyteams. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 verliest in België
Afgelopen zaterdag reisde de O12 af naar België voor een oefenwedstrijd tegen Lommel SK O12. FC Eindhoven had het erg lastig en kwam niet tot grote kansen. Lommel wist de kansen die ze kregen te benutten en scoorde zes keer. De Blauw-Witten maakten nog wel een doelpunt. De wedstrijd eindigde in een 6-1 nederlaag.

FCE O13 deelt de punten met De Graafschap
FC Eindhoven O13 speelde afgelopen weekend een competitiewedstrijd tegen De Graafschap. De Eindhovenaren begonnen goed aan de wedstrijd en kwamen op een 1-0 voorsprong door een doelpunt van Kane Bodeutsch (assist Navi Lamey). De Superboeren knokten zich echter goed terug en wisten twee keer tot scoren te komen. In de laatste minuut zette Dylano Noijen door middel van een kopbal, die over de keeper ging, de gelijkmaker op het scorebord. Eindstand 2-2.

FCE O14 verliest met klein verschil
De O14 nam het afgelopen zaterdag op tegen Fortuna Sittard O14. De Blauw-Witten hadden het moeilijk aan het begin van de wedstrijd. Fortuna Sittard maakte dan ook grotendeels het spel. FC Eindhoven wist nog wel één keer het net te vinden maar dat was niet genoeg voor de overwinning. De wedstrijd eindigde in een 2-1 nederlaag.

FCE O15 pakt de drie punten
FC Eindhoven O15 trapte afgelopen weekend in eigen huis af tegen DSO. De O15 kwam in de eerste helft op voorsprong door een doelpunt van Thijs Muller op aangeven van Jens Elbers. FC Eindhoven had na de voorsprong de wedstrijd onder controle en gaf bijna geen kansen meer weg. Zo bleef het 1-0 in het Jan Louwers Stadion.

FCE O16 verliest nipt
Afgelopen weekend speelde de O16 een thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle. De Blauw-Witten begonnen scherp aan de wedstrijd en beloonde zichzelf. Milan van Grunsven schoot de ploeg op voorsprong. PEC Zwolle kwam de tweede helft goed uit de kleedkamer en scoorde kort na rust de gelijkmaker. FC Eindhoven kwam in de slotfase op achterstand. Ze wisten dit niet meer goed te maken dus eindigde de wedstrijd in 1-2.

FCE O17 wint ruim
FC Eindhoven O17 nam het afgelopen zaterdag op tegen DEM O17. De Blauw-witten waren heer en meester en stonden in de rust al met 1-5 voor. Na de rust bleef de ploeg van Jan Vogels aanzetten en wist nog vier keer te scoren. Mac van Tilburg was met zijn hattrick de gevierde man aan de kant van FC Eindhoven. De wedstrijd werd dik verdiend met 1-9 gewonnen.

FCE O18 speelt gelijk in Dordrecht
De O18 speelde afgelopen weekend een competitie wedstrijd tegen FC Dordrecht. De wedstrijd ging gelijk op en beide teams creëerde grote kansen. De Schapenkoppen benutten zijn kans en kwam op een 1-0 voorsprong. Kort na de tegentreffer maakte Lucas Jansen na een mooie aanval de gelijkmaker op aangeven van Timo den Hartog. In de tweede helft zochten beide teams naar het volgende doelpunt. Deze bleef echter uit waardoor de wedstrijd eindigde in 1-1.

FCE O21 verliest topper
Voor de O21 van FC Eindhoven stond de topper tegen MVV O21 op het programma. FC Eindhoven begon matig aan de wedstrijd maar wist met een gelijke stand de rust in te gaan. Na de rust kwam MVV op voorsprong door een rebound van een afstandsschot binnen te schieten. In de slotfase van de wedstrijd ging FC Eindhoven erg aanvallend voetballen. Dit resulteerde in de gelijkmaker. De 1-1 stand kwam nooit op het scorebord omdat de grensrechter zijn vlag had opgestoken voor buitenspel. Hierdoor verloren de Blauw-Witten de topper met 0-1.