FC Eindhoven O17 ongeslagen kampioen!

Afgelopen zaterdag zijn onze academyteams weer volop in actie gekomen, met de O17 als uitblinker van het weekend. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O13 verliest ruim
De oefenwedstrijd van FC Eindhoven O13 tegen NEC bleek erg lastig te zijn. NEC was de sterkere ploeg en creëerde de meeste kansen. De Blauw-witten kwamen niet tot scoren en verloren met 6-0 in Nijmegen.

FCE O14 verdeelt de punten
FC Eindhoven O14 trapte zaterdagochtend in Eindhoven af tegen de O14 van NEC. De wedstrijd ging gelijk op en beide ploegen wisten te scoren. Michael van Eijk scoorde het enige doelpunt voor FC Eindhoven. Eindstand 1-1.

FCE O15 verliest derby
Afgelopen weekend stond er voor de O15 de derby tegen Helmond Sport op het programma. De eerste helft was FC Eindhoven de bovenliggende partij en creëerde een aantal goede kansen. Helaas wisten zij zichzelf niet te belonen. Helmond Sport wist na rust drie keer het net te vinden. Thijs Muller wist nog iets terug te doen met zijn doelpunt maar dit was uiteindelijk niet genoeg. De wedstrijd eindigde in een 3-1 nederlaag voor FC Eindhoven.

FCE O16 verliest nipt
De O16 speelde afgelopen zaterdag in het Jan Louwers Stadion tegen NEC O16. De wedstrijd ging erg gelijk op en beide teams kregen kansen. Milan van Grunsven wist de bal langs de keeper te schieten en maakte het enige doelpunt voor FC Eindhoven. NEC wist twee keer tot scoren te komen en bepaalde hiermee de eindstand van 1-2.

FCE O17 ongeslagen kampioen!
FC Eindhoven O17 won ruim van OJC Rosmalen en bekroont zichzelf tot kampioen. Al snel kwamen de Blauw-witten op voorsprong door een goal van Brent Nas. Daarna wist de man van de wedstrijd Zakaria Haddaoui drie keer te scoren en zijn hattrick compleet te maken. Wail Essanousi bepaalde de eindstand van 0-5 door te scoren op aangeven van Zakaria. De O17 van FC Eindhoven onder leiding van Jan Vogels dwong promotie af en bleef ongeslagen met acht winstpartijen en zes gelijke spelen.

FCE O18 verliest in Nijmegen
Afgelopen weekend speelde de O18 van FC Eindhoven tegen NEC O18. NEC wist net voor rust te scoren en bepaalde hiermee de ruststand van 1-0. Beide teams kregen in de tweede helft goede kansen maar wisten deze niet te benutten. De wedstrijd eindigde in een 1-0 nederlaag voor de Blauw-witten.

FCE O21 wint uitduel
Ook voor de O21 van FC Eindhoven stond een wedstrijd tegen NEC op het programma. Eindhoven begon sterk aan de wedstrijd en wist voor de rust op voorsprong te komen door een goal van Garvin Gachangi die de bal ontving van Alex Smeins. In de tweede helft bleven de Eindhovenaren goed verdedigen waardoor NEC niet tot kansen kon komen. Garvin maakte ook zijn tweede goal van de middag door een goede aanval op aangeven van Mertcan Dalli. De wedstrijd eindigde in een sterke overwinning van 2-0.