FC Eindhoven O15 speelt topper voor kampioenschap

Afgelopen weekend hebben de academyteams van FC Eindhoven weer volop gevoetbald, waarbij de O15 een topper voor het kampioenschap speelde. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 verliest ruim
Afgelopen weekend stond voor de O12 een oefenwedstrijd tegen Anderlecht op het programma. In België was Anderlecht duidelijk het sterkste team. FC Eindhoven wist wel nog twee keer te scoren maar verloor de wedstrijd met 11-2.

FCE O13 wint oefenwedstrijd
De O13 van FC Eindhoven reisde afgelopen zaterdag af naar Sittard voor een oefenwedstrijd tegen Fortuna. De Blauw-witten domineerden de wedstrijd en wisten vier keer te scoren. Fortuna kwam niet tot scoren, de wedstrijd eindigde in een 4-0 overwinning voor FC Eindhoven.

FCE O15 spektakel wedstrijd
FC Eindhoven O15 speelde afgelopen zaterdag de kampioenswedstrijd tegen Alexandria ’66. FC Eindhoven moest winnen om kampioen te worden, elke andere uitslag zou betekenen dat Alexandria kampioen zou worden. FC Eindhoven wist op voorsprong te komen door een goede goal van Thijs Muller. In de slotfase wist Alexandria de gelijkmaker binnen te schieten en bepaalde hiermee de eindstand van 1-1. De wedstrijd was een spektakel stuk maar helaas viel het kwartje de verkeerde kant op.

FCE O16 speelt op de toekomst
Afgelopen zaterdag speelde de O16 van FC Eindhoven op de toekomst tegen Ajax. FC Eindhoven wist de hele wedstrijd goed stand te houden. In de 79ste minuut wist Ajax toch te scoren, de wedstrijd eindigde in een 1-0 nederlaag voor de Blauw-witten.

FCE O18 speelt gelijk
Ook de O18 van FC Eindhoven speelde afgelopen weekend een oefenwedstrijd tegen Fortuna Sittard. FC Eindhoven kwam op een 1-0 achterstand door een benutte strafschop van Fortuna. Nog voor rust wist Eindhoven gelijk te maken door een strafschop van Kwint Erkelens. De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel.

FCE O21 wint ruim
De O21 van FC Eindhoven trapte afgelopen zaterdag in het Jan Louwers stadion af tegen Be Quick. De Eindhovenaren waren duidelijk de betere partij en wisten voor rust al vier keer te scoren. Na de rust bleef FC Eindhoven doelpunten maken, de wedstrijd eindigde in een 9-1 overwinning. Joep van den Berk en Garvin Gachangi wisten beide een hattrick te maken. Andere doelpuntenmakers waren Jordy Huybers, Nick Brenneis en Miano van den Bos.