FC Eindhoven O14 wint oefenwedstrijd overtuigend

Dit weekend stonden er een aantal oefenwedstrijden op het programma voor onze academyteams. De O13 speelde de achtste finale van de beker. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

O12 verliest nipt
FC Eindhoven O12 speelde afgelopen weekend een competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard O13. Beide teams waren erg aan elkaar gewaagd en verdedigde goed. Eindhoven wist één keer het net te vinden, helaas scoorde Fortuna twee keer. Eindstand 1-2.

O13 verliest bekerduel
Voor de O13 stond de achtste finale van de beker tegen FC Utrecht O13 op het programma. FC Utrecht was de sterkere partij en scoorde voor de rust al vier keer. Melvin Owusu wist voor de Eindhovenaren nog iets terug te doen en maakte een doelpunt op aangeven van Kane Bodeutsch. FC Utrecht wist echter nog twee keer te scoren. Aan het eind van de wedstrijd maakte Dylano Noijen het laatste doelpunt van de wedstrijd door een assist van Sem Bos. De wedstrijd eindigde in een 6-2 nederlaag.

O14 wint oefenwedstrijd
De O14 trapte afgelopen zaterdag in het Jan Louwers Stadion af voor de oefenwedstrijd tegen Willem II O14. FC Eindhoven speelde goed voetbal en dit werd ook beloond met drie mooie doelpunten. Willem II wist nog wel een doelpunt te maken. De wedstrijd eindigde in een dik verdiende 3-1 overwinning.

O16 speelt gelijk
De O16 van FC Eindhoven reisde afgelopen weekend af naar België voor een oefenwedstrijd tegen AA Gent. Gent O16 kwam na acht minuten al op een voorsprong van 1-0. Nog geen minuut later wist Evan Driessen vanuit een strafschop de gelijkmaker binnen te schieten. De rest van de wedstrijd gaven beide teams weinig kansen weg. De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel.

O17 verliest ruim
FC Eindhoven O17 speelde afgelopen zaterdag een oefenwedstrijd tegen AZ O17/O18. AZ bleek een maatje te groot te zijn voor de O17 van Eindhoven. Er werd met 11-1 verloren, doelpuntenmaker aan de kant van FC Eindhoven was Stef de Visser.

O18 verliest in België
Ook FC Eindhoven O18 speelde afgelopen weekend een oefenwedstrijd tegen AA Gent. FC Eindhoven wist een aantal goede kansen te creëren maar deze werden niet benut. AA Gent wist zijn kansen wel om te zetten in doelpunten. De wedstrijd eindigde in een 5-0 nederlaag.

O21 verliest oefenduel
FC Eindhoven O21 speelde afgelopen zaterdag een oefenwedstrijd tegen FC Den Bosch O21. De wedstrijd ging in de eerste helft gelijk op. Eindhoven wist niet tot grote kansen te komen, Den Bosch wist voor de rust wel te scoren. Na de rust was Eindhoven het betere team en wist al snel te scoren door een doelpunt van Dyon Dorenbosch op aangeven van Mike van Dooren. Kort na de gelijkmaker schoot stagespeler Dalton vanaf randje zestien binnen en zette de Eindhovenaren op een voorsprong van 1-2. Al snel na de voorsprong gaf FC Eindhoven de wedstrijd makkelijk uit handen en verloor uiteindelijk met 4-2.