FC Eindhoven O14 wint derby!

Afgelopen zaterdag zijn onze academyteams weer in actie gekomen. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 verliest uitduel
FC Eindhoven O12 ging afgelopen zaterdag op bezoek bij FC Emmen O13. FC Emmen had het betere van het spel maar wist niet tot grote kansen te komen door goed verdedigen van FC Eindhoven. Vlak voor de rust scoorde Emmen de 1-0. Na de rust bleek FC Emmen toch iets te sterk voor de Blauw-witten. FC Emmen wist in de tweede helft nog vier keer te scoren. De wedstrijd eindigde in een 5-0 nederlaag.

FCE O13 pakt drie punten
Afgelopen zaterdag stond voor de O13 van FC Eindhoven een thuiswedstrijd tegen FC Groningen O13 op het programma. FC Eindhoven begon goed aan de wedstrijd en kwam op voorsprong door een goal van Dylano Noijen op aangeven van Kaan Akar. De voorsprong werd uitgebreid door een doelpunt van Rayaan el Kordi. FC Groningen wist de aansluitingstreffer te maken. FC Eindhoven kwam hier echter niet door in de problemen, Alessandro Pino maakte op aangeven van Melvin Owusu het laatste doelpunt van de wedstrijd.

FCE O14 wint derby
FC Eindhoven O14 speelde afgelopen weekend de derby tegen Helmond Sport O14. FC Eindhoven was duidelijk de betere partij en stond voor de rust al met 3-0 voor. Na de rust maakte de Blauw-witten nog één doelpunt. Alle goals van FC Eindhoven kwam uit spelhervattingen. De wedstrijd eindigde in een dik verdiende 4-0 overwinning.

FCE O15 verdeelt de punten
De O15 van FC Eindhoven nam het afgelopen zaterdag op tegen Baronie O15. De wedstrijd ging erg gelijk op. Baronie scoorde het eerste doelpunt van de wedstrijd. Vlak na de rust schoot Milan Hoek de gelijkmaker binnen. FC Eindhoven domineerde na de rust de wedstijd en kwam op een voorsprong van 1-2. In de slotfase wist Baronie toch nog iets terug te doen, zij schoten de 2-2 binnen en bepaalde hiermee de eindstand.

FCE O16 speelt gelijk
FC Eindhoven O16 reisde afgelopen zaterdag af naar Amsterdam voor de competitiewedstrijd tegen AFC O16. Beide teams waren erg aan elkaar gewaagd. AFC maakte in de tweede helft het eerste doelpunt van de wedstrijd. Kort na de tegentreffer herpakte FC Eindhoven zich en kwam door een doelpunt van Saif Ouzalah op een gelijkspel. Eindstand 1-1.

FCE O17 wint met ruime cijfers
Afgelopen weekend speelde de O17 een thuiswedstrijd tegen Zeeburgia O17. FC Eindhoven was duidelijk een maatje te groot voor Zeeburgia. Al na vijf minuten schoot Wail Essanousi van dertig meter de 1-0 binnen. Voor de rust stond FC Eindhoven al met 5-0 voor. Na de rust bleven de Eindhovenaren door gaan met scoren. Er werd uiteindelijk met 9-0 gewonnen. Zakaria Haddaoui was de man van de wedstrijd met twee doelpunten en vier assists. Andere doelpuntenmakers waren Brent Nas, Luca Claassen en Duc Gakpo.

FCE O18 verliest
FC Eindhoven O18 speelde afgelopen weekend in het Jan Louwers Stadion tegen Excelsior Maassluis O18. Het was een wedstrijd waarin weinig grote kansen ontstonden. FC Eindhoven creëerde wel wat kansen maar wist deze niet te benutten. In de tweede helft veranderde dit wedstrijdbeeld niet. Aan het eind van de wedstrijd scoorde Excelsior Maassluis in drie minuten twee keer. De wedstrijd eindigde in een 0-2 nederlaag.

FCE O21 afgelast