FC Eindhoven O13 promoveert naar hoogste divisie!

Afgelopen weekend zijn een aantal jeugdteams weer in actie gekomen, met als hoogtepunt het promoveren van de O13. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 verliest nipt
Afgelopen weekend nam de O12 van FC Eindhoven het op tegen FC Den Bosch. De Boschenaren kwamen in de eerste helft op een 1-0 voorsprong. Na de rust wist Den Bosch de voorsprong uit te breiden naar 2-0. Sam de Wert maakte uit een corner de aansluitingstreffer voor de Blauwwitten. Daar bleef het bij dus eindigde de wedstrijd in een 2-1 nederlaag.

FCE O13 promoveert naar eerste divisie!
FC Eindhoven O13 speelde afgelopen zaterdag een thuiswedstrijd tegen Feyenoord. De Eindhovenaren speelden goed voetbal en kwamen hiermee tot grote kansen. Sem ter Veer gaf de bal laag voor waardoor Rayaan el Kordi kon binnenschieten. FC Eindhoven breidde de voorsprong uit door een doelpunt van Dean Huijbregts uit een corner. Dylano Noijen maakte het laatste doelpunt van de wedstrijd op aangeven van Mohammed Allahjabou. Hierdoor wonnen de Blauwwitten het duel met 3-0 en promoveerde het naar de eerste divisie!

FCE O14 pakt drie punten
Afgelopen weekend speelde de O14 tegen de leeftijdsgenoten van FC Den Bosch. De wedstrijd ging erg gelijk op en beide ploegen creëerden kansen. De wedstrijd eindigde in een 2-1 overwinning door doelpunten van Ibrahim Gunyar en Edson Guimaraes.

FCE O15 wint competitiewedstrijd
De O15 van FC Eindhoven speelde afgelopen weekend tegen Quick Boys O15. FCE kwam al vroeg in de wedstrijd op achterstand. Thijs Muller wist echter de gelijkmaker binnen te schieten voor de Blauwwitten. Na de rust was FC Eindhoven de betere ploeg en creëerde het de meeste kansen. Hamza el Arnouki schoot de Eindhovenaren op voorsprong. De wedstrijd werd met 2-1 gewonnen.

FCE O16 verliest doelpuntrijke wedstrijd
Voor de O16 van FC Eindhoven stond een thuiswedstrijd tegen NEC O16 op het programma. NEC begon scherp aan de wedstrijd en kwam binnen een kwartier op een 2-0 voorsprong. De Eindhovenaren wisten zich hierna goed te herpakken en kwamen nog voor de rust op 2-2. Na de rust was NEC de betere ploeg en kwamen zij zelfs op een 2-5 voorsprong. Owen Renfrum maakte op het einde van de wedstrijd nog een doelpunt. De wedstrijd eindigde in een 3-5 nederlaag.

FCE O18 verliest oefenwedstrijd
De O18 van FC Eindhoven reisde afgelopen weekend af naar België voor een oefenwedstrijd tegen RSC Anderlecht. De Eindhovenaren creëerden een aantal grote kansen maar deze werden niet benut. Anderlecht wist uiteindelijk twee doelpunten te maken. De wedstrijd eindigde in een 2-0 nederlaag.