FC Eindhoven O12 wint overtuigend

Afgelopen weekend stonden er voor de academyteams van FC Eindhoven oefenwedstrijden op het programma. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 wint ruim
Voor de O12 stond een oefenwedstrijd tegen Fortuna Sittard op het programma. De wedstrijd bestond uit drie helften van dertig minuten. FC Eindhoven bleek duidelijk de sterkste partij en wist veertien keer het net te vinden. Fortuna scoorde zelf nog twee keer, de wedstrijd eindigde in een ruime overwinning van 2-14 voor de Blauw-witten.

FCE O14 verliest nipt
FC Eindhoven O14 trapte afgelopen zaterdag af in Deventer voor een oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles. De wedstrijd ging erg gelijk op, beide teams creëerde goede kansen. Uiteindelijk viel het kwartje de verkeerde kant op. Go Ahead maakte 4 doelpunten en FC Eindhoven wist 3 keer tot scoren te komen. De wedstrijd eindigde in een nipte nederlaag van 4-3.

FCE O16 verliest in België
Afgelopen zaterdag reisde de O16 van FC Eindhoven af naar België voor een oefenwedstrijd tegen Lommel. Het bleek een lastige wedstrijd voor de O16 van FC Eindhoven, Lommel verdedigde goed waardoor FC Eindhoven niet tot scoren kon komen. Lommel wist uiteindelijk vier keer te scoren. Eindstand 4-0.

FCE O17 verlies oefenwedstrijd
De O17 van FC Eindhoven trapte zaterdagmiddag af tegen De Graafschap. FC Eindhoven kwam al vroeg op voorsprong door een goal van Mahan Yarahmadi op aangeven van Zakaria Haddaoui. De Graafschap wist zich te herpakken en schoot al snel de 1-1 binnen. Justin Figaroa zette de Blauw-Witten weer op voorsprong door een assist van Wail Essanousi. Nog voor rust scoorde De Graafschap vanuit een corner de gelijkmaker. Na rust bleek De Graafschap de sterkere partij, zij wisten nog drie keer te scoren en bepaalde hiermee de eindstand van 2-5.

FCE O18 speelt doelpuntrijke wedstrijd
Dit weekend speelde de O18 een oefenwedstrijd tegen FC Utrecht. Al vroeg kwam FC Eindhoven op voorsprong door een goal van Ruben van Eijndhoven. FC Utrecht wist een aantal grote kansen te creëren, maar kon niet tot scoren komen door goede reddingen van Peter Strijbosch. Uiteindelijk wist FC Utrecht toch een doelpunt te maken door het benutten van een strafschop. De O18 wist voor de tweede keer op voorsprong te komen door een goal van stagespeler Dalton, hij bepaalde hiermee ook de ruststand van 2-1. Na de rust bleven beide teams scoren. Mahan Yarahmadi wist voor de Blauw-witten twee keer te scoren. FC Utrecht wist in de tweede helft nog drie keer het net te vinden. De wedstrijd eindigde in een 4-4 gelijkspel.