FC Eindhoven na exact een jaar weer naar Zoudenbalch

Blauwwitten op bezoek in Utrecht

Maandagavond reizen de Blauwwitten af naar de Domstad voor de wedstrijd tegen Jong FC Utrecht. 367 dagen na de vorige editie treffen beide ploegen elkaar weer op Sportpark Zoudenbalch. Scheidsrechter Michael Eijgelsheim zal om 20:00 de wedstrijd in gang zetten.

Vijf november 2021, een historische dag in de clubgeschiedenis. FC Eindhoven speelt die avond een uitwedstrijd tegen Jong FC Utrecht. De einduitslag van 0-6 zal de boeken in gaan, als de grootste uitoverwinning ooit van de Blauwwitten. Een historische avond, wat uiteindelijk de opmaat bleek tot een historisch seizoen.

Ook dit jaar doet FC Eindhoven keurig mee in de top van de Keuken Kampioen Divisie. Hoe anders is dat voor de tegenstander van maandagavond. Voor de laatste ontmoeting in Utrecht, stonden de jonge Domstedelingen nog keurig op de tiende plaats. Nu, een jaar na dato, vinden we Jong FC Utrecht terug op de laatste plaats in de KKD. De ploeg van Darije Kalezic behaalde uit dertien wedstrijden, pas zes punten. Het gat naar de nummer negentien, Helmond Sport, bedraagt inmiddels ook al zes punten. Helmond Sport was wel de enige ploeg die dit seizoen de punten aan Jong FC Utrecht moest laten. Op negen september van dit jaar, wonnen de Domstedelingen in eigen huis met 2-0 van de Helmonders.

FC Eindhoven kent wel een prima balans, kijkend naar de voorgaande partijen op Zoudenbalch. Alleen de eerste confrontatie in 2017 ging verloren en in 2019 werden de punten verdeeld. Alle overige duels werden in het voordeel van de Blauwwitten beslist.