FC Eindhoven huurt spits Bannis van Feyenoord

FC Eindhoven heeft zich verzekerd van de diensten van Naoufal Bannis. De spits komt op huurbasis over van Feyenoord en is per direct inzetbaar voor de Blauwwitten.

Bannis begon zijn voetbalcarrière in de jeugd van Haaglandia en maakte via ADO Den Haag de stap naar Feyenoord. In 2019 maakte de nu 20-jarige zijn debuut in de hoofdmacht bij de Rotterdammers. Vervolgens kwam de spits een half jaar uit voor FC Dordrecht. Afgelopen seizoen speelde hij na de winter in het geel zwart van NAC Breda. Tussendoor maakte de Hagenees met Marrokaanse roots minuten in Feyenoord 1. In 12 wedstrijden scoorde Bannis twee doelpunten in de Eredivisie. De teller staat in de Keuken Kampioen Divisie op 11 doelpunten uit 30 wedstrijden.

“Met Naoufal halen we een directe versterking binnen voor onze spitspositie”, zegt technisch manager Marc Scheepers. “In onze zoektocht naar een nieuwe aanvalsleider past Naoufal precies in het plaatje. Een jonge gedreven jongen die al ervaring heeft op dit niveau en zich nog graag wil laten zien. Ik verwacht veel van hem dit seizoen.”

Welkom bij de Blauwwitten, Naoufal!