FC Eindhoven haalt uit tegen FCK / De Hommel

Perfecte start voor FCE futsal

FC Eindhoven futsal is uitstekend begonnen aan het nieuwe seizoen. In de vijfde wedstrijd van het seizoen haalde de ploeg van Jan Vogels opnieuw hard uit, dit keer tegen provinciegenoot FCK / De Hommel.

Op vrijdag 21 oktober stond de wedstrijd FC Eindhoven – FCK / De Hommel op het programma in het Indoor Sportcentrum Eindhoven. FC Eindhoven schoot uit de startblokken, na twee minuten stond het al 2-0 door goals van Tevfik Ceyar en Said Bouzambou. De Blauwwitten raakte een paar minuten later de lat. In de 9e minuut werd het alsnog 3-0 door een doelpunt van Denzel van Houtum. FCK / De Hommel kreeg in de minuten erna een paar goede kansen, maar Manuel Kuijk hield zijn doel schoon met een paar knappe reddingen. Kort voor rust maakte Said Bouzambou zijn tweede van de avond. In de laatste minuut van de eerste helft bepaalde Ayoub Boukhari de ruststand: 5-0.

De tweede helft ging redelijk gelijk op. In de 26e minuut scoorde Bilal Kaddouri zijn eerste van de avond op aangeven van Ayoub Boukhari. Nog géén minuut later deed FCK / De Hommel wat terug na een onoplettendheid achterin: 6-1. Helaas dus geen clean sheet. Tevfik Ceyar stelde orde op zaken door in de 27e minuut voor de 7-1 te zorgen. De tien minuten erna gebeurde er niet veel. Drie minuten voor tijd zorgde Tevfik Ceyar ervoor dat het publiek nog één keer kon juichen, hij schoot een vrije trap binnen en had hiermee hij zijn hattrick te pakken.

Op een probleemloze avond verlengt FC Eindhoven dus haar foutloze reeks. Na vijf wedstrijden heeft de ploeg van Jan Vogels de maximale score van vijftien punten en een zeer indrukwekkend doelsaldo van 46 doelpunten voor en slechts vijf tegen. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Groene Ster Vlissingen op het programma. De eerste volgende thuiswedstrijd laat nog even op zich wachten. 25 november komt AGOVV naar Eindhoven.

Bekijk hier de samenvatting van de wedstrijd!