FC Eindhoven blijft steken op 0-0 tegen Roda JC

Brondeel redt in de tweede helft een punt voor FCE

Na een uitstekende wedstrijd in Oss, was het op vrijdagavond 27 september aan Roda JC om FC Eindhoven van tegenstand te voorzien. Een gelijk opgaande wedstrijd eindigde, in het jubilerende Jan Louwers Stadion, in een doelpuntloos gelijkspel.

FC Eindhoven begon voortvarend aan de wedstrijd en na vijf minuten was het Sven Blummel met het eerste wapenfeit. Hij leek op weg naar de 1-0, maar het schot werd gekeerd door doelman Justin Treichel. De rebound van Daan Huisman was echter ook niet succesvol, via het been van Thomas Oude Kotte belandde de bal over de achterlijn.
Na een kwartier spelen was het aan Jorn Brondeel om zijn eerste reddingsactie van de wedstrijd te tonen. Hij keerde een goed schot van Tiago Çukur, die één op één stond met onze doelman.
De eerste 25 minuten van de wedstrijd waren voor de Blauwwitten. Er werd met vlagen goed voetbal vertoond door de Eindhovenaren, met tussendoor slechts een enkele aanval van de bezoekers uit Kerkrade.

Na ruim een half uur kwam de eerste gele kaart van de wedstrijd op naam van Lucas Beerten. De genomen vrije trap van Sven Blummel leverde uiteindelijk geen grote kans op. Dyon Dorenbosch was vervolgens degene die een aanval van Roda JC onschadelijk maakte, na 40 minuten spelen. Nog geen minuut later was het Sven Blummel die, na een uitstekende voorzet, zijn schot gekeerd zag worden door doelman Justin Treichel. Dit was ook gelijk het laatste wapenfeit van de eerste helft.

Met de brilstand op het scorebord, waren het de bezoekers uit Kerkrade die scherp uit de kleedkamer kwamen. Een schot van Patriot Sejdiu belandde al na 30 seconden over de achterlijn. Het eerste schot van de Blauwwitten in de tweede helft kwam op naam van Rangelo Janga, maar leverde desondanks weinig op.
Tien minuten na rust was het Joey Sleegers die als invaller voor Sven Simons het veld in kwam. Zijn invalbeurt startte hij direct te fanatiek met een gele kaart tot gevolg.  Het was Jorn Brondeel die vervolgens tweemaal een kopbal van Thibo Baeten mooi uit het doel haalde en daarmee een achterstand voorkwam.
De Zuid-Limburgers lieten zich na een uur steeds meer gelden. FC Eindhoven kwam niet sterk uit de kleedkamer, maar had in de 66e minuut weer een goede doelpoging. Daan Huisman had de 1-0 op zijn schoen, maar een goed schot van de middenvelder ging naast het doel.
Twintig minuten voor tijd was het wederom een uitstekende redding van Jorn Brondeel, die FC Eindhoven op de been hield, ditmaal op een schot van Enrique Peña Zauner, . Enkele minuten later moest een goed spelende Luuk Verheij geblesseerd het veld verlaten.

De slotfase van de wedstrijd leverde nog enkele kansen op voor FC Eindhoven, met Sven Blummel als grootste kanshebber op een goal. Een voorzet van Joey Sleegers eindigde vijf minuten voor het eindsignaal, voor de voeten van Sven Blummel. Zijn schot werd op de lijn gekeerd door Justin Treichel.
In de laatste seconden van de wedstrijd leek Roda JC er bijna met de overwinning vandoor te gaan. Een schot van invaller Ryan Leijten belandde op de paal, waarna de Eindhovenaren opgelucht konden ademhalen. De wedstrijd in het 90 jaar bestaande Jan Louwers Stadion, eindigde daarmee in een 0-0 gelijkspel.

Volgende week vrijdag speelt FC Eindhoven de uitwedstrijd tegen Jong AZ. Het duel op het AFAS Trainingscomplex in Wijdewormer begint om 20.00 uur. Kaarten voor dit duel zijn hier te verkrijgen.

FC Eindhoven – Roda JC Kerkrade 0-0 (0-0) Scheidsrechter: Edwin van de Graaf. Geel: Joey Sleegers, Farouq Limouri (FC Eindhoven), Lucas Beerten, Orhan Dzepar, Nils Röseler (Roda JC Kerkrade). Aantal toeschouwers: 2800.
Bijzonderheid: De trainers Maurice Verberne (FC Eindhoven) en Bas Sibum krijgen geel wegens commentaar op de leiding.

FC Eindhoven: Brondeel; Verheij (74. T. Simons), Limouri, Collin Seedorf, Douglas; Van Schuppen (74. El Bouchataoui), Huisman, Dorenbosch; Blummel, Janga, S. Simons (55. Sleegers).

Roda JC Kerkrade: Treichel; Kruiver, Röseler, Oude Kotte, Müller; Sejdiu (60. Cain Seedorf), Dzepar (88. Koglin), Beerten, Schwirten (60. Pena Zauner); Çukur (80. Leijten), Baeten.

Fotografie FC Eindhoven Media | Luca Engelbracht.