FC Eindhoven blaast TOP Oss omver: 0-4

Luuk Verheij, Rangelo Janga en Sven Blummel scoorden hun eerste doelpunt voor FC Eindhoven

Niet op de gebruikelijke vrijdagavond maar op zondagmiddag nam FC Eindhoven drie punten mee uit het Frans Heesen Stadion. Luuk Verheij, Rangelo Janga en Sven Blummel waren allemaal voor de eerste keer trefzeker in het blauw-wit van FC Eindhoven en door een benutte strafschop van Boris van Schuppen won FC Eindhoven met 0-4 van TOP Oss.

In de openingsfase van de wedstrijd had de thuisploeg de bovenhand en creëerde TOP Oss een aantal mogelijkheden. De Blauwwitten kwamen na veertien minuten goed weg toen Giovanni Korte de bal voorzette en Abel Stensrud en Joshua Zimmerman de bal niet binnen wisten te lopen en deze voor het doel langs rolde.

Na twintig minuten leek FC Eindhoven op voorsprong te komen. Uit een vrije trap wist Collin Seedorf via keeper Mike Havekotte het net in te koppen. De vlag ging omhoog voor buitenspel en het doelpunt werd afgekeurd. De Blauwwitten kwamen hierna beter in de wedstrijd. De keeper van TOP Oss moest in actie komen, nadat Sven Blummel een schot van net buiten het strafschopgebied loste, waarna Terrence Douglas de rebound in het zijnet zag verdwijnen.

Met nog tien minuten op de klok, probeerde Dyon Dorenbosch te profiteren van een slim balletje van Terrence Douglas, die in het vijfmetergebied bleef liggen, maar scheidsrechter Jannick van der Laan liet zich niet verleiden om in het voordeel van de Blauwwitten te fluiten. Na 40 minuten kwam FC Eindhoven op voorsprong. Rangelo Janga werd op de rand van het zestien meter gebied door Leonel Miguel naar de grond gewerkt en de scheidrechter gaf een strafschop. Met een hard schot wist Boris van Schuppen de Blauwwitten op een 0-1 voorsprong te schieten. Met deze stand gingen beide ploegen de rust in.

De tweede helft begon heel goed voor FC Eindhoven. Na drie minuten gespeeld te hebben wist Luuk Verheij de uitploeg op 0-2 te zetten. De verdediger zette de aanval zelf op, waarna hij de bal aan Sven Blummel afgeeft en hem weer terug kreeg en deze langs keeper Mike Havekotte in het net wist te werken. De Blauwwitten zagen meer kansen en bleven de druk opvoeren. Na 51 minuten kwam de 0-3 dichtbij via een opgezette aanval van Boris van Schuppen en Rangelo Janga, waarna Sven Simons de bal in het zijnet zag verdwijnen.

Enkele minuten later werd de voorsprong daadwerkelijk vergroot. Boris van Schuppen wist Rangelo Janga vrij voor keeper Mike Havekotte te zetten, waarna de spits zijn eerste doelpunt maakte voor de Blauwwitten. Het scorebord veranderde naar 0-3. FC Eindhoven bleef de druk opvoeren en was gretig opzoek naar meer doelpunten. Sven Simons probeerde het vanaf de linkerkant, maar wist de verre rechterpaal te raken.

Na 72 minuten was het wederom raak voor de Blauwwitten. Achraf El Bouchataoui gaf de bal mee aan Sven Blummel, die een loopactie maakte en vervolgens de bal langs Mike Havekotte wist te plaatsen met een goede schuiver. De 0-4 werd hiermee genoteerd. TOP Oss deed bijna iets terug in de 78e minuut, maar Mart Remans kopte de bal net naast het doel.

Volgende week spelen de Blauwwitten weer op de vrijdagavond, de thuiswedstrijd tegen Roda JC staat op 27 september gepland om 20:00 uur. Ben jij er ook bij? Koop hier alvast je tickets!

TOP Oss – FC Eindhoven 0-4 (0-1) 40. Boris van Schuppen 0-1 (strafschop), 48. Luuk Verheij 0-2, 57. Ragelo Janga 0-3, 72. Sven Blummel 0-4. Scheidsrechter: Jannick van der Laan. Geel: Joshua Zimmerman, Leonel Miguel, Sven Zitman, Mauresmo Hinoke, Tom van der Werff (TOP Oss), Sven Blummel (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: .

TOP Oss: Havekotte; Troupée, Van Bost (57. Van der Werff), Lambrix, Miguel; Loukili, Van Rooijen (73. Esajas), Zitman (57. Remans); Zimmerman (57. Hinoke), Stenrud (57. Wildeboer), Korte.

FC Eindhoven: Brondeel; Verheij (83. T. Simons), Limouri, Seedorf, Douglas; Van Schuppen (62. El Bouchataoui), Huisman, Dorenbosch; Blummel (83. Muller), Janga (62. Kwaaitaal), S. Simons (73. Sleegers).

Fotografie Pro Shots | Perry van de Leuvert