FC Eindhoven begint seizoen uit tegen FC Den Bosch

Lees hier de voorbeschouwing op de seizoensopener

Aankomende vrijdagavond gaat het nieuwe seizoen weer beginnen. In stadion De Vliert neemt het FC Eindhoven van Rob Penders het op tegen het FC Den Bosch van trainer Jack de Gier. De wedstrijd heeft een aanvangstijd van 20:00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Hensgens.

Zes weken geleden begon de selectie van Rob Penders aan de voorbereiding. De Blauwwitten openden de voorbereiding met een 0-6 overwinning tegen RBC Roosendaal en een 1-0 overwinning tegen Jong PSV. Waarna werd verloren van Lierse SK (3-1), PSV (5-0) en NAC (1-0). De voorbereiding werd afgesloten met een 2-2 gelijkspel uit bij Beerschot waarna er op strafschoppen alsnog werd verloren.

Deze zomer verlieten verschillende spelers de club uit Eindhoven. Maar aan de andere kant versterkte FC Eindhoven zich ook al met meerdere spelers. Zo komen Yassine Azzagari, Pjotr Kestens, Sven van Doorm, Moussa Sanoh, Lamine Diaby-Fadiga, Rodrigo Rego, Naoufal Bannis, Tibo Persyn en Evan Rottier de Blauwwitten versterken.

De ploeg van Jack de Gier won in de voorbereiding van VV Nooit Gedacht (0-4), VV Nivo Sparta (0-3), Zwaluw VFC (0-10), AFC (4-0), VV UNA (7-0) en Kozakken Boys (1-2). Daarnaast speelden de Bosschenaren gelijk met 2-2 tegen OJC Rosmalen en werd de laatste wedstrijd in de voorbereiding met 3-2 van Almere City FC verloren.  FC Den Bosch versterkten zich afgelopen zomer met Timo Regouin, Anass Ahannach, Isier Córdoba en Joey Konings, daarnaast keerde Danny Verbeek na twee seizoenen terug bij de club uit Den Bosch.

Trainer Rob Penders gaf aan tevreden te zijn met de voorbereiding: “De wedstrijd tegen Beerschot heeft ondanks het resultaat toch een positieve indruk gegeven. Het team speelde volwassen en 2-0 voorstaan na 80 minuten tegen een Belgische Eersteklasser geeft wel vertrouwen.” Over de aanwinsten was Penders ook zeer te spreken en blij met de indruk die hij kreeg: “De nieuwe jongens stralen echt uit om deel te willen zijn van FC Eindhoven en echt voor deze club te willen spelen.”

Een voorspelling doen over de wedstrijd van vrijdag is lastig volgens Penders: “In het begin van het seizoen verandert er toch redelijk veel binnen een club zowel bij ons als bij Den Bosch. Wij gaan er in ieder geval alles aan doen om een goede wedstrijd te spelen en de winst te pakken.”

Ook was er deze week goed nieuws voor jeugdspelers Dyon Dorenbosch en Dalton Enokpa. Het tweetal maakte een positieve indruk op Penders en behoren vanaf heden bij de A-kern van FC Eindhoven. Sam Oonincx zal twee dagen per week bij het eerste blijven meetrainen. Jordy Huybers en Miano van den Bos sluiten weer aan bij de U21.

Ben jij dit seizoen ook Blauwwitter? Bestel dan jouw seizoenkaart 22-23 nu hier! Dan zien we je graag volgende week tegen Willem II in het Jan Louwers Stadion!