Evan Rottier: “Als we ons spel spelen kunnen we voor resultaat gaan”

Deze week staat er een uitdagende wedstrijd op het programma! Onze Blauwwitten nemen het op tegen SC Cambuur, die niet ver van ons verwijderd staan op de ranglijst. Samen met Evan Rottier bespreken we de verwachtingen van de aankomende wedstrijd en vertelt hij hoe hij dit seizoen met het team en de trainer ervaart.

Het is voor Evan een wisselend seizoen. Zijn positie op het veld is veranderd maar zeker niet minder belangrijk geworden: “Het seizoen begon wel goed natuurlijk, daarna hebben we een periode gehad waarin het iets minder ging, maar ik denk dat we de laatste twee wedstrijden weer wat beter zijn gaan spelen en daarmee ook de resultaten beter zijn geworden. Mijn rol in het team is natuurlijk een beetje veranderd. Ik begon natuurlijk als spits maar speel nu wat meer vanaf de zijkant. Ik denk dat ik centraal beter tot mijn recht kom, maar uiteindelijk heb ik op beide posities nu wel mijn doelpunten en assists kunnen maken.” Toch zou hij er nog wel een aantal aan willen toevoegen in de aankomende wedstrijden: “Ik had gehoopt op iets meer doelpunten en assists vanuit mij. Ik denk dat het ook te maken heeft met de fase waarin we zaten. Maar ik hoop in de laatste wedstrijden van het seizoen nog wel wat assists en doelpunten toe te voegen.”

Over zijn ervaringen met Willem Weijs en zijn staf is Evan positief: “De trainers zijn heel erg bezig met het spel. Het is goed om te zien welke patronen zij willen overbrengen. Soms gaat dat snel goed maar soms is er ook meer tijd nodig om dat onder de knie te krijgen. Maar inhoudelijk proberen ze er wel een stuk verdieping in te krijgen dus dat is wel leuk. Zeker ook als je dat nog niet heel vaak hebt gehad, dat maakt je ook nieuwsgierig.”

Het team maakt een positieve indruk op Evan: “We hebben veel jonge gasten en iedereen is heel leergierig. We willen allemaal wel lopen en werken voor elkaar. Dus ik denk dat we daarom als team goed staan en dat je dat ook in de wedstrijd terugziet. Op het moment dat we laag moeten komen zijn we daar met z’n allen. Op het moment dat we hoog willen spelen, doen we dat ook met z’n allen. Ik denk dat dat wel een kracht is van ons team dit jaar.

Met deze kracht gaat het team morgen de wedstrijd weer in om een goed resultaat te halen. Ook houdt Evan vast aan de stijgende lijn: “We moeten de lijn van de laatste twee wedstrijden gewoon doorzetten. Ik denk dat we de uitwedstrijd tegen Cambuur voor het eerst als een laag blok hebben gespeeld en dat heeft goed uitgepakt. Ik denk dat we nu iets anders willen gaan spelen, maar ik denk dat er voor ons zeker kansen liggen. Ik verwacht dat als we gewoon ons spel spelen, we zeker voor het beste resultaat kunnen gaan.”

Er zijn ook een aantal interessante statistieken en feitjes met het oog op de confrontatie van aankomende vrijdag. Zo komt SC Cambuur de wedstrijd binnen met een indrukwekkende reeks tegen FC Eindhoven, waarbij ze ongeslagen zijn gebleven in de laatste vijf ontmoetingen in de Eerste Divisie. Aan de andere kant heeft FC Eindhoven dit seizoen in de KKD veertien keer gelijkgespeeld, waardoor ze op het punt staan het vijfde team van deze eeuw te worden dat minimaal vijftien gelijke spelen in één seizoen behaalt, na FC Dordrecht en Veendam in 2003/04 (15), RKC Waalwijk in 2008/09 (17) en FC Emmen in 2017/18 (16).

Wij hebben zin om er weer een mooie avond van te maken in het Jan Louwers Stadion. Met als extraatje van de avond: Dé finale van EIERVANGEN! Deze wordt tijdens de rust op het veld gespeeld! Mis niets en ben er vrijdag tegen SC Cambuur bij! Koop hier je tickets.