El Bouchataoui komt Blauwwitten versterken

Welkom bij de Blauwwitten, Achraf!

Achraf El Bouchataoui (23) komt FC Eindhoven per direct versterken. De middenvelder trainde al geruime tijd mee met de Blauwwitten en heeft deze week zijn handtekening gezet onder een contract dat hem tot de zomer van 2025 aan FCE verbindt. Tot het einde van dit seizoen komt hij op amateurbasis uit voor FCE. De club heeft een eenzijdige optie om het contract dan met het seizoen 2025-2026 te verlengen. Onze nieuwe aanwinst is direct inzetbaar en speelgerechtigd.

El Bouchataoui doorliep de jeugdopleiding van Feyenoord en schopte het tot het eerste elftal van de Rotterdammers. In het seizoen 2019-2020 speelde de Marokkaan 8 wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie namens FC Dordrecht en in het seizoen daarna kwam hij 5 duels in actie voor Feyenoord 1 in de Eredivisie. Vervolgens vertrok El Bouchataoui op huurbasis naar RKC Waalwijk en verliet Feyenoord in 2022 definitief voor een overstap naar het Belgische KMSK Deinze. Sinds september is El Bouchataoui actief op het trainingsveld van FC Eindhoven.

Technisch manager Marc Scheepers: “Achraf heeft ons de afgelopen maanden laten zien dat hij voor ons een versterking kan zijn. Hij is zelf pas 23 jaar maar heeft al wel ervaring door zijn tijd bij Feyenoord en RKC in de Eredivisie en bij Deinze in België. Daarom kan hij onze jonge talenten ook mee op sleeptouw nemen.”

“Ik ben erg blij dat we eruit zijn gekomen”, zegt Achraf El Bouchataoui. “Ik train hier natuurlijk al een tijdje mee en zie mogelijkheden om met deze spelersgroep succesvol te zijn. Ik kan er meteen staan en heb zin om nu echt te beginnen!”

Welkom bij de Blauwwitten, Achraf!