Eindhoven wil de sterke reeks voortzetten tegen Roda JC

Na de fantastische 0-4 zege in Oss, waar onze jongens TOP Oss van het veld bliezen, is het tijd om ons op te maken voor de volgende uitdaging. Vrijdagavond speelt FC Eindhoven in het vertrouwde Jan Louwers Stadion tegen Roda JC. De overwinning van afgelopen zondag gaf een flinke boost, zeker met Luuk Verheij, Rangelo Janga en Sven Blummel die hun eerste doelpunten in het Blauwwit maakten en Boris van Schuppen die weer trefzeker was vanaf de stip. Met dat vertrouwen willen we nu de Limburgers aanpakken.

Toch weten we dat Roda JC geen makkelijke tegenstander is. De Limburgers verloren slechts één van de laatste negentien ontmoetingen met ons (W11, G7), maar ze zijn recentelijk ook niet onverslaanbaar gebleken. Van de laatste vijf onderlinge duels wisten ze er namelijk maar één te winnen (G3, V1). Dit keer zijn wij vastbesloten om die reeks in ons voordeel te laten kantelen en de drie punten in Eindhoven te houden.

Verdedigend hebben we dit seizoen een stevige muur opgetrokken. Met slechts 25 schoten op doel tegen in de competitie, waarvan slechts vijf in de laatste twee wedstrijden, staat onze verdediging als een huis. Toch moeten we alert blijven tot het laatste fluitsignaal, want Roda JC heeft een reputatie opgebouwd voor late goals. Drie van hun laatste zes treffers vielen in of na de negentigste minuut. Onze verdediging zal dus op scherp moeten staan, vooral in de slotfase.

Aan onze kant is Boris van Schuppen dit seizoen niet te stoppen. In zijn eerste zeven competitiewedstrijden was hij direct betrokken bij zes goals (vier doelpunten, twee assists) – een prestatie die we in jaren niet hebben gezien bij een Eindhoven-speler in zo’n korte periode. We rekenen erop dat Boris ook tegen Roda JC zijn stempel drukt op de wedstrijd.

Roda JC heeft ook een gevaarlijke troef in de vorm van Orhan Dzepar. Deze middenvelder heeft in de Eerste Divisie al drie keer tegen ons gescoord, meer dan tegen welke andere ploeg dan ook. Na zijn doelpunt tegen MVV, zijn eerste sinds februari 2022, zou hij zomaar voor het eerst in jaren in twee opeenvolgende competitieduels kunnen scoren. Onze defensie zal dus een oogje extra op hem moeten houden.

Vrijdagavond gaan we opnieuw voor de overwinning. Het Jan Louwers Stadion wordt weer het speelveld, en met jullie Blauwwitte steun willen we Roda JC laten voelen dat er in Eindhoven niks te halen valt. Ben jij er ook bij? Nog geen ticket? Bemachtig nu hier je ticket.