Eindhoven jaagt op thuiszege

Na de 2-3 overwinning op Jong AZ in Wijdewormer staat er opnieuw een mooie uitdaging voor de deur. Op vrijdag 18 oktober neemt FC Eindhoven het in eigen huis op tegen FC Emmen. Een tegenstander die de laatste jaren weinig succes heeft gehad in het Jan Louwers Stadion, en daar willen we graag aan vasthouden! De Blauwwitten zijn de laatste zes ontmoetingen met FC Emmen in de Keuken Kampioen Divisie ongeslagen gebleven (W4, G2) en wonnen alle drie de thuiswedstrijden in die reeks. Dat geeft vertrouwen voor vrijdag, wanneer we opnieuw de drie punten in eigen huis willen houden. Het wordt tijd om die sterke reeks door te zetten en het thuispubliek te trakteren op een overwinning!

Hoewel we uitwedstrijden goed weten te benutten, wil het scoren in eigen huis dit jaar nog niet echt lukken. We hebben dit kalenderjaar in zeven thuisduels niet gescoord in de Eerste Divisie, inclusief de laatste drie wedstrijden. Alleen in 1994 was de droogte nog langer (toen zelfs tien keer), en dat jaar was ook de laatste keer dat we vier thuiswedstrijden op rij niet wisten te scoren. Maar records zijn er om gebroken te worden, en vrijdag willen we die nare statistiek achter ons laten! Ondanks dat we zelf niet veel scoren, weten we het de tegenstander ook lastig te maken om de bal in het doel te krijgen. We houden namelijk vaak het doel schoon in het Jan Louwers Stadion. Wist je dat we dit seizoen pas in één thuiswedstrijd tegendoelpunten hebben geïncasseerd?

Tegen FC Emmen zal het een strijd worden tussen twee verschillende speelstijlen. De ploeg uit Emmen staat bekend om hun hoge druk, met de laagste PPDA (9,7) in de competitie, wat betekent dat ze vroeg storen en snel de bal willen veroveren. Aan onze kant spelen we juist met geduld en precisie, want we staan bovenaan als het gaat om het aantal passes dat we de tegenstander laten maken voordat we ingrijpen (15,9). Het wordt dus een interessante strijd om te zien welke speelstijl vrijdagavond de overhand krijgt.

Aanvallend gezien is onze Sven Blummel een speler om in de gaten te houden. Met twintig doelpogingen en vijftien gecreëerde kansen voor zijn ploeggenoten is hij direct betrokken bij 34,7% van de schoten van FC Eindhoven dit seizoen. Alleen Byron Burgering en Zakaria Eddahchouri hebben een nog groter aandeel in de doelpogingen van hun teams. Bij de tegenstander moeten we vooral oppassen voor Kelian Nsona. De Fransman is in topvorm en was sinds september direct betrokken bij vijf doelpunten (drie goals en twee assists). Van zijn laatste zeven schoten werden er drie omgezet in doelpunten, terwijl hij met zijn eerste elf pogingen van het seizoen nog niet wist te scoren. Hij wordt dus steeds efficiënter, en het is aan onze verdediging om hem tegen te houden

Vrijdagavond belooft een boeiend duel te worden tussen twee teams met hun eigen sterke punten. FC Eindhoven wil het thuispubliek eindelijk weer eens laten juichen voor een doelpunt, en het liefst voor meerdere. We gaan de strijd aan met FC Emmen en zetten alles op alles om onze sterke thuisreeks voort te zetten. Het wordt een spannende pot, en wij zijn er klaar voor om alles te geven voor de winst! Ben jij erbij om de Blauwwitten naar de overwinning te schreeuwen? Zorg dat je een plekje hebt in het Jan Louwers Stadion en koop hier je tickets! Samen gaan we voor die drie punten!