Eerst oefenwedstrijd eindigt in gelijkspel

Blauwwitten houden Fortuna Sittard op 1-1

In het zeer warme Limburgse Kelpen-Oler heeft FC Eindhoven de eerste oefenwedstrijd van het seizoen 2023-2024, tegen Fortuna Sittard met een 1-1 gelijkspel afgesloten. Beide doelpunten vielen vroeg in de wedstrijd.

Trainer Willem Weijs liet alleen doelman Jort Borgmans de hele wedstrijd spelen en zag in beide helften tien andere veldspelers aan het werk.

FC Eindhoven startte gretig tegen eredivisionist Fortuna Sittard en kwam na vijf minuten gelukkig op 0-1. Verdediger Dimitrios Siovas speelde totaal verkeerd terug op doelman Luuk Koopmans, die de bal over de doellijn zag gaan.

De Limburgers schakelden een tandje bij en kwamen snel weer op gelijke hoogte. ook de Fortunezen riepen de hulp van Vrouwe Fortuna in, want een foute pass van Jort Borgmans leidde de tegentreffer in. De bal kwam voor de voeten van Iñigo Cordoba, die geen moeite had om het lege doel te vinden.

In het vervolg van de eerste helft kregen de Limburger diverse kansen. Met name Cordoba en Tijjani Noslin onderscheidden zich daarin. Mawouna Amevor redde een bal van de doellijn en Jort Borgmans moest herhaaldelijk redend optreden

Na rust wisselden beide trainers hun complete team, op de doelmannen na. De Blauwwitten kregen meer grip in het tweede bedrijf en met name Evan Rottier kreeg een aantal opgelegde kansen om FCE op voorsprong te schieten.

Aanstaande woensdag staat de volgende wedstrijd op het programma. In het eigen Jan Louwers Stadion is Lierse K. te gast. Tickets zijn online verkrijgbaar!

Fortuna Sittard – FC Eindhoven 1-1 (1-1) 5. Dimitrios Siovas 0-1 (eigen doelpunt), 9. Iñigo Cordoba 1-1.

1e helft

Fortuna Sittard: Koopmans; Pinto, Guth, Siovas, Vita; Duarte, Ferati, Tasci; Noslin, Gladon, Cordoba.
FC Eindhoven: Borgmans; Ogenia, Amevor, Giebels, Dahlhaus; Dorenbosch, Van Doorm, Simons; Hurkmans, Garden, Kestens.

2e helft

Fortuna Sittard: Koopmans; Nieling, Bisschops, Robberechts, Belkheir; Radic, Embalo, Peters (88. Vita); Schenkhuizen, Elshan, Sayadi.
FC Eindhoven: Borgmans; Sas, Seedorf, Limouri, Rego; Achenteh, Azzagari, Kökcü; Van den Berk, Rottier, Deenen.

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan