Degelijke blauwwitte overwinning over Ghana O20

Rottier (2x) en Kökcü waren trefzeker

Op een hete dinsdagmiddag oefenden de mannen van Maurice Verberne tegen Ghana U20. Onder toeziend oog van flink wat Blauwwitters werd er met 3-1 gewonnen. Evan Rottier (2x) en Ozan Kökcü zorgden voor de doelpunten.

In de openingsfase werd FCE goed onder druk gezet, maar na een kwartier kwamen de Blauwwitten meer aan voetballen toe. Dit leverde onder andere in de zestiende minuut de openingstreffer op van Evan Rottier. De aanvaller draaide richting het doel op de rand van de zestien en verschalkte de Ghanese goalie met een hard schot.

Na het half uur kreeg ook Ghana een mogelijkheid. Nummer 10 Aziz Issah nam het doel van Jort Borgmans vanaf een meter of 30 onder vuur. Het schot ging een metertje naast. Kort daarna maakte Evan Rottier er 2-0 van voor FC Eindhoven. Rottier werd prachtig diep gestuurd met een lange pass van Hugo Deenen en lobde de bal over de uitkomende doelman.

Kort voor rust kreeg FC Eindhoven ook nog de uitgelezen mogelijkheid om er 3-0 van te maken middels een strafschop. De overtreding werd gemaakt op Ozan Kökcü, die vervolgens zelf achter de bal ging staan en onberispelijk binnenschoot: 3-0.

In de tweede helft kreeg Ghana U20 een grote kans binnen enkele minuten na een foutje van Dyon Dorenbosch. Eén-op-één redde Nino Fancito prachtig op een inzet van Jerry Afriye.

Tegen het uur creëerde FC Eindhoven een goede aanval via Joey Sleegers en Kwint Erkelens. De bal eindigde bij Sleegers die het doel onder vuur nam, het schot werd geblokt en ging naast. Niet veel later kon Sleegers opnieuw uithalen na een mooie combinatie met Sam Soetens en Sven Simons. De Ghanese doelman keerde de inzet. Daarna kwam Ghana O20 terug naar 3-1 uit een corner via Michael Ephson.

De wedstrijd eindigde in een verdiende 3-1 overwinning voor FC Eindhoven. Aanstaande zaterdag vervolgt FC Eindhoven de voorbereiding met een nieuwe oefenwedstrijd, dan spelen we een wedstrijd tegen Al Rayyan op Sportpark De Pesselegt in Overasselt.

FC Eindhoven – Ghana U20 3-1 (3-0) 16. Evan Rottier 1-0, 33. Evan Rottier 2-0, 42. Ozan Kökcü 3-0 (strafschop), 64. Michael Ephson 3-1.

Opstelling FC Eindhoven: Borgmans (46. Fancito), Persyn (46. Limouri), Verheij (61. Muller (75. Deenen)), Seedorf (46. Van Aarle), Gil y Muinos (46. Soetens), El Bouchataoui (46. Dorenbosch), Deenen (46. Van Eijndhoven), Kökcü (46. S. Simons), Kromah (46. T. Simons), Rottier (46. Erkelens), Muller (46. Sleegers (83. Kromah))

Fotografie: Luca Engelbracht – FC Eindhoven