December-update FCE Foundation

In het maandbericht van december brengen we u weer op de hoogte van de recente ontwikkelingen en belangrijke gebeurtenissen binnen de FCE Foundation. Terwijl we het nieuwe jaar verwelkomen, kijken we hieronder terug op de gebeurtenissen van de afgelopen maand.

FC Robinstijn Fan of the Match
Tijdens de spannende wedstrijd tussen FC Eindhoven en Jong Ajax werd de Fan of the Match, Thijmen, in het zonnetje gezet met een onvergetelijke ervaring. De avond begon voor Thijmen met een rondleiding door het stadion. Na de tour bracht Thijmen wat tijd door in de businesslounge, waar hij kon genieten van een drankje. De opwinding steeg toen Thijmen de kans kreeg om de spelers van dichtbij te zien tijdens hun warming-up. Het veld, normaal het domein van de voetballers, werd even zijn speelterrein. Echter, het hoogtepunt van Thijmens dag kwam toen hij de kans kreeg om met de scheidsrechter het veld op te lopen. Thijmen stond oog in oog met de spelers, dat vond hij super gaaf. De avond werd afgesloten met een kers op de taart: handtekeningen en foto’s met de spelers. De glimlach op zijn gezicht sprak boekdelen en zijn ervaring als Fan of the Match zal zeker nog lang in zijn geheugen blijven. Het was een dag vol passie, opwinding en de ware magie van het voetbal, die Thijmen voor altijd bij zal blijven.

FCE Pleintjeswerking
Op 13 december werd de 2e voetbalclinic georganiseerd. Het evenement kreeg een extra dimensie door de aanwezigheid en actieve betrokkenheid van twee spelers uit het eerste elftal van FC Eindhoven, namelijk Mitchel van Rosmalen en August Priske Flyger. Hun enthousiasme en deelname voegden niet alleen professionaliteit toe aan de clinic, maar inspireerden ook de jonge deelnemers. Het was niet alleen een kans voor de jonge voetballers om hun vaardigheden te verbeteren, maar ook een unieke gelegenheid om in direct contact te komen met lokale voetbalhelden. Op 20 december werd het project afgesloten met een voetbaltoernooi. De kinderen konden hun opgedane vaardigheden in de praktijk brengen, wat zorgde voor een opwindende en competitieve sfeer.

Only Friends line-up
De line-up van Only Friends tijdens de wedstrijd tussen FC Eindhoven en Jong Ajax was werkelijk een hartverwarmend spektakel. Tijdens deze wedstrijd kregen kinderen met een beperking de unieke kans om samen met de spelers het veld op te lopen, waardoor de ervaring voor hen onvergetelijk werd. Dit initiatief benadrukte niet alleen het belang van gelijke kansen in de sport, maar creëerde ook bewustwording en begrip voor kinderen met een beperking. Het vormde een prachtig voorbeeld van hoe voetbal als middel kan dienen om gemeenschappen te verbinden en te inspireren. Kortom, de line-up van Only Friends heeft gezorgd voor een onvergetelijke en geslaagde avond voor de kinderen.

VDL Triple T Academy
De leerlingen van de VDL Triple T Academy werden uitgedaagd hun grenzen te verleggen en samenwerking te bevorderen. Ze hadden deze dag een klimwandactiviteit, waarbij niet alleen fysieke vaardigheden werden getest, maar ook het essentiële element van onderling vertrouwen aan bod kwam. Bij de klimwand werden de leerlingen geconfronteerd met de uitdaging om naar grote hoogten te klimmen. Terwijl ze zichzelf omhoog werkten, werden ze aangemoedigd om volledig te vertrouwen op hun medeleerlingen die beneden stonden en het touw vasthielden. Het project VDL Triple T wist op deze manier niet alleen een uitdagende en leuke activiteit te bieden, maar ook een waardevolle les in teamwork en vertrouwen. De leerlingen verlieten de klimwand niet alleen met een gevoel van persoonlijke prestatie, maar ook met een sterker gemeenschapsgevoel, wetende dat ze samen obstakels kunnen overwinnen, zelfs op grote hoogten.

Football Memories
Football Memories organiseerde een boeiende bijeenkomst waarbij de rijke geschiedenis van FC Eindhoven centraal stond. Het hoofdonderwerp van de dag was gewijd aan de spannende play-offs die de club door de jaren heen heeft gespeeld. De bijeenkomst bood een nostalgische reis langs memorabele momenten en hoogtepunten, waarbij deelnemers samenkwamen om herinneringen op te halen en verhalen te delen. Tijdens het gesprek werden details besproken over de play-offs en werd er gekeken welke selecties van FC Eindhoven dit behaald hadden. In de pauze van de bijeenkomst werd er een interactief element toegevoegd met het spel ‘raad de speler’. Er werd informatie gedeeld van een speler en aan de hand van die informatie moest je de speler raden.

*Football Memories wordt mede mogelijk gemaakt door de Hersenstichting.

Walking Football
De afgelopen maand heeft het Walking Football team weer hard getraind. De laatste training voor kerst werd op feestelijke wijze afgesloten met een gezellige kerstbrunch. Ondanks de kou en het winterse weer heerste er een warme sfeer onder de spelers. De brunch bood niet alleen de gelegenheid om samen te genieten van heerlijk eten, maar versterkte ook de onderlinge band. Het jaar werd afgesloten bij de wedstrijd FC Eindhoven – Jong Ajax, hier waren de deelnemers van harte welkom in de businesslounge om van de wedstrijd te genieten en samen wat te drinken. Ze vonden het superleuk om eens samen naar een wedstrijd te kijken van FC Eindhoven en zo 2023 af te sluiten.