Borgmans tekent eerste profcontract

De jonge doelman heeft voor twee jaar getekend

Jort Borgmans (19 jaar) heeft maandagmiddag zijn handtekening gezet onder zijn eerste profcontract bij FC Eindhoven. De jonge doelman heeft voor twee jaar getekend, de club heeft een eenzijdige optie voor twee extra seizoenen.

Borgmans maakte in 2016 de stap naar de jeugdopleiding FC Eindhoven en kwam destijds over van zijn amateurclub SV Valkenswaard. Vorig seizoen sloot de doelman vast aan bij de eerste selectie als derde doelman, dit seizoen is Borgmans tweede doelman achter Nigel Bertrams. Tot nu toe kwam Borgmans tweemaal in actie, vorig seizoen verdedigde hij het doel tegen Excelsior (1-1). Op de eerste speeldag van dit seizoen mocht de man uit Valkenswaard ook opdraven toen Bertrams geblesseerd het veld verliet tegen FC Volendam (2-2).

Technisch manager Marc Scheepers: “Jort heeft een mooie ontwikkeling doorgemaakt de afgelopen jaren en zet zich altijd voor de volle 100% in voor het team. Als doelman krijg je niet snel de kans om jezelf te laten zien, maar op de momenten dat hij er moest staan stond hij er. De komende jaren kan Jort zich hier verder ontwikkelen en ben ik overtuigt dat hij nog beter zal worden.”