Blauwwitten verliezen bij rentree Sleegers

FC Eindhoven verliest met 3-1 van Telstar

FC Eindhoven heeft vrijdagmiddag met 3-1 verloren van Telstar. In Velsen-Zuid werd geoefend tegen de ploeg van Mike Snoei. Jasper Dahlhaus maakte het enige Eindhovense doelpunt.

Telstar domineerde de eerste helft en zocht veelvuldig de aanval. Zo was met name Cain Seedorf erg actief. De vleugelaanvaller poortte Dyon Dorenbosch, gaf de bal voor en bracht El Kachati in stelling. De spits van Telstar miste de bal waardoor Jorn Brondeel niet in actie hoefde te komen. Niet veel later was het wel raak, Seedorf gaf goed voor en Giousis kopte binnen. Net voor rust kwam Telstar op 2-0. Bij een vrije trap bleef de bal hangen en werd de bal door Giousis in het doel gekopt.

In de tweede helft kwam FC Eindhoven beter in de wedstrijd, zo was Farouq Limouri sterk achterin met een goed blok op een schot van Faye. Daarna kwamen de Blauwwitten terug in de wedstrijd via Jasper Dahlhaus na een prima aanval via Sven van Doorm en Ozan Kökcü. Kort na een grote spelerswissel kwam Telstar op 3-1. Spits El Kachati had een prima actie in huis en was Jesse Giebels en Mawouna Amevor te slim af.

Het slotakkoord was voor Joey Sleegers die een prima bal van Farouq Limouri goed in de loop meenam. Oog in oog met Telstar doelman Koeman schoot de aanvaller de bal voorlangs het doel.

Aanstaande woensdag staat de volgende oefenwedstrijd op het programma, dan staat de Lichtstadderby gepland in het Philips Stadion. Tickets zijn via het secretariaat te verkrijgen.

Telstar – FC Eindhoven 3-1 (2-0): 22. Giousis, 40. Giousis, 71. Dahlhaus, 74. El Kachati.

FC Eindhoven: Brondeel (45. Borgmans); Sas (72. Persyn), Amevor (79. Limouri), Limouri (67. Giebels), Seedorf (72. Azzagari), Dahlhaus (72. Rego); Dorenbosch (72. Van Rosmalen), Van Doorm (72. Achenteh), Kökcü (72. Sleegers), Simons (72. Erkelens); Rottier (67. Garden)

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan