Blauwwitten treffen Willem II in eerste thuiswedstrijd

Lees de voorbeschouwing met Rodrigo Rego nu op onze site!

Aankomende vrijdagavond gaat het nieuwe seizoen verder met de eerste thuiswedstrijd tegen degradant Willem II. In ons eigen Jan Louwers Stadion trappen de Blauwwitten om 20:00 uur onder leiding van scheidsrechter Nagtegaal af.

Nog geen wedstrijdticket voor het duel met Willem II? Bestel jouw ticket hier!

Afgelopen week is het seizoen goed begonnen voor FC Eindhoven. In Den Bosch was een uitstekende eerste helft voldoende voor de overwinning. De Blauwwitten begonnen voortvarend wat al snel resulteerde in de 0-1 door aanwinst Naoufal Bannis. Dat was niet enige goede actie van de spits in de eerste helft. Na ongeveer 22 minuten zette de spits goed door op de linkerkant en lede de bal perfect neer voor Collin Seedorf, die van dichtbij binnen kon tikken. Kort na de 0-2 leek Maarten Peijnenburg bij een corner aan zijn shirt getrokken te worden. Scheidsrechter Hensgens twijfelde geen seconde en gaf een strafschop. De strafschop werd door de man in vorm Naoufal Bannis niet gemist, zo gingen de Blauwwitten rusten met een 0-3 voorsprong.

In de tweede helft kwam FC Den Bosch wat feller uit de kleedkamer wat ook resulteerde in een eretreffer. Anass Ahannach schoot kort na rust de 1-3 van afstand binnen. Verder kwam de ploeg van Rob Penders niet echt in de problemen. Aan de zijde van de Blauwwitten maakte: Rodrigo Rego, Sven van Doorm, Dalton Enokpa, Naoufal Bannis, Evan Rottier, Tibo Persyn en Moussa Sanoh allemaal hun officiële debuut.

Aankomende vrijdag staat de thuiswedstrijd tegen Willem II op het programma. De ploeg van trainer Kevin Hofland degradeerde afgelopen seizoen uit de Eredivisie. Na acht seizoenen op het hoogste niveau is de club uit Tilburg weer terug in de Keuken Kampioen Divisie. De Tricolores hebben sinds de degradatie verschillende mutaties doorgevoerd in de selectie.

Afgelopen week werd daar Michael de Leeuw nog toegevoegd aan de selectie. Ook staan oud-Blauwwitters Matthias Verreth en Elton Kabangu onder contract bij Willem II. Ook FCE versterkte zich deze week. Ozan Kökcü werd aan de selectie toegevoegd. De aanvaller is speelgerechtigd en direct inzetbaar voor Penders.

De ploeg uit Tilburg kende afgelopen week een stroeve start door met 1-1 gelijk te spelen tegen Jong PSV. De ploeg van debuterend coach Adil Ramzi kwam rond het uur spelen met 0-1 voor door een doelpunt van Matthijs Tielemans. Echter kon de ploeg niet lang van de voorsprong genieten want Max Svensson maakte al vrij snel daarna gelijk. Ondanks het slotoffensief van de Tilburgers bleef het uiteindelijk 1-1.

Kersverse aanwinst Rodrigo Rego heeft ontzettend genoten van zijn debuut vorige week in Den Bosch: “Het was een fijne omgeving om mijn debuut te maken, met een mooi resultaat op het eind.” Bij zijn debuut was zijn vriendin en zaakwaarnemer aanwezig, aankomende vrijdag komen ook zijn ouders kijken. Iets waar Rodrigo naar uitkijkt: “Deze week zijn mijn ouders er ook bij, daar doe je het uiteindelijk voor. Spelen voor je vrienden en familie op de tribune, iets mooiers bestaat niet.”

Rodrigo Rego heeft een mooie eerste paar weken achter de rug. Rego: “Van Nederland heb ik nog niet extreem veel kunnen zien. Wel ben ik ontzettend goed ontvangen door de club. We trainen erg veel met de bal aan de voet en dat vind ik erg prettig. Elke voetballer doet graag een rondo en positiespel op de trainging. De speelstijl van de trainer ligt mij ook goed, zo links in een 5-mans defensie. Met mijn ervaring als linksback en mijn voetballend vermogen maken het voor mij fijn om op deze positie te spelen.”

Waar dit Rego naartoe leidt in zijn carrière is nog moeilijk te zeggen maar zijn droomclub is wel duidelijk: Liverpool. “Ooit op een dag hoop ik bij Liverpool te spelen, ooit terugkeren naar Sporting en mijn kans in het eerste krijgen is ook heel mooi. Maar eerst mezelf als speler en mens hier verder ontwikkelen.”

Over de wedstrijd van morgen is Rodrigo duidelijk, het wordt zwaar: “Ik verwacht morgen een zware wedstrijd tegen een ervaren team. Willem II is door hun ervaring erg sterk aan de bal en is volwassen genoeg om het tempo in de wedstrijd te bepalen.” Voor het publiek wordt het volgens Rego een mooie wedstrijd: “Het wordt een intense wedstrijd die leuk wordt om naar te kijken. Hopelijk houden we er drie punten aan over met een clean sheet erbij.”.

Ben jij dit seizoen ook Blauwwitter? Bestel dan jouw seizoenkaart 22-23 nu hier! Dan zien we je graag tegen Willem II in het Jan Louwers Stadion!