Blauwwitten behalen positief resultaat over 2022-2023

“De afgelopen jaren gegroeid naar een professionele en financieel gezonde voetbalorganisatie.”

FC Eindhoven heeft over het seizoen 2022-2023 een positief netto resultaat behaald van €1.741, dit resultaat volgt op een resultaat van €674.605 positief over 2021-2022. Na het seizoen 2022-2023 is het eigen vermogen van de club €18.424 positief geworden en heeft de KNVB een FRS score van 24 toegekend.

Bekijk hier het jaarverslag.

Impact in regio groeit

Dankzij de professionalisering van de club en de sportieve resultaten van de afgelopen jaren is de impact van FC Eindhoven in de stad en regio sterk toegenomen. “We zijn de afgelopen jaren gegroeid naar een professionele en financieel gezonde voetbalorganisatie die past bij onze ambities”, zegt algemeen directeur Günther Peeters. “In het seizoen 2022-2023 hebben we onze merkidentiteit versterkt met de Club van Goei Volk-gedachte. Zo zijn we ontzettend trots op onder andere de prestaties van FCE Futsal als landskampioen en bekerwinnaar en FCE Vrouwen met eveneens het behalen van het landskampioenschap. Daarnaast realiseert onze Foundation een sterke groei en maken we ons sterk voor een regio in beweging.”

Vooruitblik seizoen 2023-2024

“Met een gezond en doordacht financieel beleid werken we aan het beleidsplan 2025 én kijken we al verder naar 2030”, licht Peeters toe. “Vanuit FC Eindhoven maken we telkens opnieuw én bewust dezelfde keuzes: een positief eigen vermogen en netto resultaat staan voorop, investeringen zullen gedaan worden via een goed beheerd en vooraf bepaald budget, het spelersbudget wordt realistisch verhoogd en waar mogelijk breiden we het personeelsbestand verder uit.” De Blauwwitten werken in het seizoen 2023-2024 met een begroting van ongeveer €5 miljoen. “De eerste seizoenshelft laat zien hoe sterk de Keuken Kampioen Divisie dit jaar is met grote clubs als concurrenten, maar hebben we het die grote clubs meermaals lastig weten te maken. De komende maanden bouwen we verder aan Club van Goei Volk en zetten we vol in op onze sportieve en financiële doelstellingen.”