Amevor verlaat FC Eindhoven en tekent bij FC Volendam

Bedankt voor alles Maka, het ga je goed!

Mawouna Amevor verlaat FC Eindhoven na 4,5 jaar voor een nieuw avontuur bij FC Volendam. Het contract van de centrale verdediger liep deze zomer af waardoor hij een transfervrije overstap maakt.

In de winter van 2020 kwam ‘Maka’ naar FC Eindhoven na enkele buitenlandse avonturen. Al snel maakte de sterke mandekker indruk en veroverde een basisplaats centraal achterin de defensie. Vier en een half seizoen was de Togolees niet weg te denken uit de Eindhovense defensie en droeg hij de laatste drie seizoenen de aanvoerdersband. Met 159 wedstrijden voor de club op de teller werd Maka een echte Blauwwitter. Het absolute hoogtepunt werd het seizoen 2021-2022, toen FC Eindhoven onder aanvoering van Mawouna derde werd in de competitie en de halve finale van de Play-Offs wist te bereiken.

Mawouna Amevor: “Ik kan zeggen dat ik een echte Blauwwitter ben geworden, ik heb me altijd thuis gevoeld bij de club, de stad en de omgeving. Ik zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben voor de club Eindhoven en hoop hier meermaals terug te komen in de toekomst. Het is dubbel om afscheid te nemen maar soms vraagt het leven, en vooral de sport, om nieuwe uitdagingen. Ik ben iedereen enorm dankbaar en zal vanaf nu supporter zijn.”

Technisch manager Marc Scheepers: “Maka is een natuurlijke leider, topverdediger en bovenal een mooi mens. Wij respecteren de keuze van Maka om de deur van het Jan Louwers Stadion voor nu dicht te trekken en een nieuw avontuur aan te gaan. Wij wensen hem veel succes in het vervolg van zijn carrière!”

Bedankt voor alles Maka, het ga je goed!