Afscheid, nieuwe gezichten en de seizoenvoorbereiding FCE Vrouwen

Ons afgelopen seizoen was dubbel. We wisten dat het lastig zou worden om de kampioenstitel te prolongeren, maar we mikten wel op de top 3. Als je daar dan in de laatste speelronde net naast grijpt en op de 4e plaats eindigt, is dat een tegenvaller. Daarentegen hebben we wel in de achtste finale van het KNVB-bekertoernooi gestaan, waarin we werden uitgeschakeld door Ajax, die later deze prijs wist te winnen en op het moment dat wij ze troffen nog in de kwartfinale van de Champions League stonden. In de landelijke amateurbeker hebben we de finale mogen spelen. Ook toen was Ajax de tegenstander, dit keer de talenten van de Amsterdammers, die met 0-2 te sterk bleken. In januari werden we sportploeg van het jaar in de gemeente Eindhoven, een titel die we absoluut met trots dragen. Het was een seizoen met hoogtepunten, maar de uiteindelijke plaats op de eindranglijst was een smet.

Het einde van het seizoen brengt ook bij de FCE Vrouwen wat veranderingen met zich mee. Dit jaar nemen we afscheid van een paar geweldige mensen binnen onze club. Onze dank gaat uit naar Sandra Swinkels, John Nelissen, Fanni Olah, Mara Kanters, en Aniek Schepens, die stoppen als stafleden. Ook zwaaien we enkele speelsters uit: Amber Mutsaers en Lotte Vane stoppen met voetbal, Jet Oomens gaat naar Boeimeer, Loïs Moerkerk vertrekt naar UDI ’19, en ook Rosa van Wershoven gaat de Blauwwitten verlaten maar heeft haar voetbal toekomst nog niet bepaald. Bedankt allemaal voor jullie inzet en mooie momenten bij FC Eindhoven!

Maar we hebben ook fantastisch nieuws: nieuwe gezichten versterken ons team! Lizzy Kolen wordt de nieuwe assistent-trainster van Vrouwen 1, en Marcel van Hees, afkomstig van DSE, gaat aan de slag als assistent-trainer van Vrouwen 2. Ali Tuharea (Patro Eijsden) wordt de trainer van het Jong team. Daarnaast verwelkomen we vijf nieuwe speelsters: Elisa Vaessen (SV Someren), Lotte Dielemans (DSE), Jaël Schouwe (Excelsior Rotterdam), Eva van der Heijden (Dommelen) en Tulin Kuyucak (SPG FC Lustenau). We wensen hen veel succes en vooral veel plezier bij de Club van Goei Volk.

Ook onze Vrouwen beginnen bijna aan de voorbereidingen voor het seizoen 2024-2025. We kunnen niet wachten tot het nieuwe seizoen begint en hebben een spannend voorbereidingsprogramma voor Vrouwen 1 samengesteld:

16-7: Eerste training blok 1

27-7: FC Eindhoven Vrouwen 1 – KRC Genk Vrouwen 1, 14.00u, sportpark FC Eindhoven AV

10-8: Westerlo Vrouwen 1 – FC Eindhoven Vrouwen 1, 13.00u, stadion Het Kuipje Westerlo (B)

17-8: FC Eindhoven Vrouwen 1 – Sparta Rotterdam, 14.00u, sportpark FC Eindhoven AV

20-8: SC Moldavo – FC Eindhoven Vrouwen 1, 20.00u, sportpark KVV Zwaluwen Olmen (B)

24-8: FC Eindhoven Vrouwen 1 – Excelsior Rotterdam, 14.00u, sportpark FC Eindhoven AV

Wij kijken uit naar aankomend seizoen! Kom onze Vrouwen aanmoedigen tijdens deze spannende wedstrijden? Samen maken we er een topseizoen van.