Academyteams van start met voorjaarscompetitie

Onze academyteams hebben afgelopen weekend de eerste wedstrijden van de voorjaarscompetitie gespeeld. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 verdeelt de punten
Afgelopen weekend speelde de O12 tegen ADO Den Haag O12. Beide teams waren erg aan elkaar gewaagd en kregen beide goede kansen op een doelpunt. FC Eindhoven wist te scoren door een goal van Romijn Houben op aangeven van Cristiano Bovers. Ook Riccardo Jarette wist het net te vinden voor de Blauw-witten door een goede assist van Djahnairon Michiels. Helaas wist ADO ook twee kansen te benutten. De wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel.

FCE O13 verliest in Rotterdam
FC Eindhoven O13 trapte zaterdag in Rotterdam af voor de competitiewedstrijd tegen Sparta. Het was een erg moeizame wedstrijd voor FC Eindhoven, Sparta was de sterkere ploeg en wist twee keer tot scoren te komen. FC Eindhoven wist nog wel een aantal kansen te creëren maar deze konden niet omgezet worden in doelpunten. Eindstand 2-0.

FCE O14 speelt gelijk
De O14 reisde afgelopen weekend af naar België voor een oefenwedstrijd tegen AA Gent. Beide teams zaten goed in de wedstrijd en creëerde grote kansen. FC Eindhoven wist drie keer te scoren door doelpunten van Matthew van de Wouw, Luca Castro en Chevannyo McDowall. Gent wist uiteindelijk ook drie keer het net te vinden, de wedstrijd eindigde in een 3-3 gelijkspel.

FCE O16 pakt drie punten
Afgelopen zaterdag speelde de O16 een uitwedstrijd tegen AFC ‘34. FC Eindhoven begon erg scherp aan de wedstrijd en wist al in het eerste kwartier op een 1-0 voorsprong te komen door een goal van Ries Middelkoop op aangeven van Saif el Islam Ouzalah. De Blauw-witten wisten de voorsprong in de slotfase te vergroten door een goal van Evan Driessen die de bal ontving van Thijs Muller. Eindstand 0-2.

FCE O17 verliest doelpuntrijke wedstrijd
FC Eindhoven O17 speelde afgelopen weekend in het Jan Louwers Stadion tegen FC Volendam O17. Volendam begon beter aan de wedstrijd en wist ook al snel het net te vinden. Met de rust stond het 1-4 voor Volendam. Na de rust wist FC Eindhoven nog tot scoren te komen door twee goals van Mac van Tilburg. Toch bleef Volendam ook in de tweede helft de beter partij, de wedstrijd eindigde in een 3-8 nederlaag.

FCE O18 deelt punten
De O18 van Eindhoven speelde afgelopen zaterdag een thuiswedstrijd tegen MVV. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en verdedigde goed. MVV wist na de rust op een 1-0 voorsprong te komen. In de slotfase wist FC Eindhoven toch iets terug te doen, Seb de Vos schoot 8 minuten voor het einde van de wedstrijd de 1-1 binnen. Dit was ook de eindstand van de wedstrijd.

FCE O21 wint ruim
Afgelopen weekend reisde de O21 af naar Naaldwijk voor de wedstrijd tegen Westlandia. FC Eindhoven wist al vroeg op voorsprong te komen door een goal van Jason Pigmans. Westlandia wist nog voor de rust de 1-1 binnen te schieten. Na de rust was Eindhoven duidelijk de sterkere partij, Joey van Casand wist als linksback vier keer het net te vinden. Ook invaller Mike van Dooren wist een doelpunt te maken. De wedstrijd eindigde in een ruime overwinning van 1-6 voor de Blauw-witten.