Vermeulen maakt droomstap naar Borussia Dortmund

Viel glück Vallie!

Valentino Vermeulen gaat FC Eindhoven verlaten en maakt een droomstap naar Borussia Dortmund. Het jeugdexponent uit de FCE Randstad Academy maakte dit seizoen furore op de rechterflank en maakt nu de overstap naar de Duitse topclub.

Valentino Vermeulen uit Woensel speelde in de jeugd van Willem II alvorens de verdediger in de jeugdopleiding van FC Eindhoven terecht kwam in 2017. In 2019 maakte Vermeulen op 18-jarige leeftijd zijn debuut in de Eindhovense hoofdmacht uit bij NEC (1-2 overwinning). Sindsdien groeide de Eindhovenaar door tot vaste waarde en bleef zich door ontwikkelen met het seizoen 21-22 als hoogtepunt. Als wingback op de rechterflank maakte Vermeulen veel indruk met 4 doelpunten en 8 assists. In totaal speelde de nu pas 20-jarige 74 wedstrijden voor FC Eindhoven.

Technisch manager Marc Scheepers is trots: “Uiteraard hebben we ons best gedaan om Valentino in Eindhoven te houden, maar na zo’n exceptioneel goed seizoen weet je dat er interesse van andere clubs komt. Dat een club als Borussia Dortmund nu de volgende stap is voor Valentino maakt de club ook ontzettend trots. Deze transfer is dik verdiend en is ook meteen een groot compliment naar onze jeugdopleiding. Een schoolvoorbeeld van bouwen met talent!”

Viel glück Vallie!