Tweede oefenwedstrijd ook een zege voor FCE

Stagespeler Evan Rottier scoort enige treffer van de wedstrijd

Zaterdagmiddag vervolgden de Blauwwitten de oefencampagne in eigen huis tegen Jong PSV. Onder toeziend oog van ongeveer 500 toeschouwers werd ook het tweede duel in winst omgezet. Stagespeler Evan Rottier scoorde na rust de eniger treffer van de wedstrijd: 1-0.

In de ploeg van Rob Penders had Tibo Persyn een basisplaats in afwachting van een mogelijke transfer. Yassine Azzagari, Pjotr Kestens en nieuwkomer Lamine Diaby-Fadiga ontbraken in de wedstrijdselectie.

De eerste grote mogelijkheid was voor Moussa Sanoh. De buitenspeler liep slim weg van zijn directe tegenstander en kopte een aangesneden voorzet van Brian De Keersmaecker net naast. Kort daarna raakte Dalton Enokpa de paal! Moussa Sanoh onderschepte de bal en gaf Enokpa de kans. De spits speelde zich vrij en schoot hard op het aluminium.

Met 26 minuten op de klok zette FCE een mooie aanval op via Sven van Doorm en Moussa Sanoh. Laatstgenoemde gaf goed voor, Dalton Enokpa kreeg een opgelegde kans, maar miste de bal. Ook Jort Borgmans moest blijven opletten want tien minuten voor tijd schoot Sven Simons vanuit de tweede lijn op doel. De goalie bokste het harde schot van het doel weg en voorkwam zo erger.

Kort voor rust waren er nog twee gevaarlijke momenten. Eerst creëerde Jasper Dahlhaus een goede mogelijkheid voor zichzelf, maar wist doelman Niek Schiks van PSV te redden. Aan de andere kant schoot Mohammed Nassoh op doel. Jort Borgmans redde uitstekend in de hoek. In de allerlaatste seconde mocht Dahlhaus opnieuw aanleggen middels een vrije trap. Keeper Schiks stond goed gepositioneerd en verwerkte de bal.

Met een bijna heel nieuw elftal, Collin Seedorf bleef staan, startten de Blauwwitten aan de tweede helft. Na iets meer dan een uur spelen kwam FCE op voorsprong. Een mooie aanval via Jordy Huybers en Miano van den Bos eindigde voor het doel bij Evan Rottier, die de bal prima afmaakte.

De van ADO Den Haag afkomstige stagespeler kreeg daarna nog enkele mogelijkheden. Doelman Bodak bracht redding op een inzet van Rottier.

In de slotminuut kreeg doelpuntenmaker Evan Rottier nog een kans. De aanvaller dribbelde door de verdediging maar schoot vervolgens hoog over.

FC Eindhoven – Jong PSV 1-0 (0-0) 63. Evan Rottier 1-0. Scheidsrechter: Thijs Dogterom.

FC Eindhoven:
Opstelling 1e helft: Borgmans; Persyn, Amevor, Peijnenburg (15. Seedorf), Janssen, Dahlhaus; Van Doorm, De Keersmaecker; Sanoh, Enokpa, Ogenia.

Opstelling 2e helft: Odunze; Van den Bos, Seedorf (68. Oonincx), Oostenbrink, Bogaers, Kogeldans; D. Dorenbosch, Faber; Van Rosmalen, Rottier, Huybers.

Fotografie: FC Eindhoven | Job Jansen