Macron nieuwe kledingleverancier FC Eindhoven

Macron is met ingang van het seizoen 2022-2023 de nieuwe kledingsponsor van FC Eindhoven. Het Italiaanse sportmerk en FC Eindhoven zijn een partnership overeengekomen dat beide partijen de komende zes jaar aan elkaar verbindt. De tenues van Macron zullen door alle Blauw-Witte entiteiten worden gedragen.

Custom made partnership
“Macron is een van ’s werelds grootste sportmerken als het gaat om teamwear”, licht Algemeen Directeur Günther Peeters toe. “De reputatie van Macron is de afgelopen jaren flink gegroeid. Ik ben enorm trots op dit mooie partnership dat vele voordelen kent voor het hele Blauw-Witte bolwerk.” Zo zal Macron een mooie sponsorbijdrage leveren. Daarnaast ontwerpt en produceert Macron officiële kits en technische uitrusting, accessoires voor meer dan 80 professionele clubs in meerdere sportcategorieën wereldwijd. “Met Macron gaan we een compleet custom made thuis- en uittenue ontwerpen voor het nieuwe seizoen, deze tenues worden later dit jaar gepresenteerd.”

Hoogwaardige sportkleding
Macron is in 1971 opgericht in het Italiaanse Bologna en vanaf 2001 trotse kledingpartner van Bologna FC 1909. Vanaf dat moment groeit Macron door en wordt in 2017 officieel partner van de UEFA voor de levering van kleding aan kleinere voetbalbonden. “We zijn verheugd een club met een rijke geschiedenis als FC Eindhoven in onze ‘familie’ te mogen verwelkomen”, zegt Alberto Ianes, Country Manager van Macron. “Een geschiedenis die ongetwijfeld de basis zal vormen om met de club een collectie te ontwikkelen die de identiteit en waarden van het team versterkt. Het is een samenwerking die een andere profclub in onze Nederlandse portefeuille brengt. Een belangrijke markt voor Macron en bovendien in een belangrijke stad als Eindhoven”.

Macron familie
Naast FC Eindhoven, Bologna FC 1909 en UEFA is Macron ook kledingleverancier van onder andere SS Lazio (ITA), Real Sociedad (SPA), Hannover 96 (DUI), PAOK FC (GRI) en Auxerre (FRA). Samen met Macron gaat FC Eindhoven ook een Merchandising en Leisure wear kledinglijn samenstellen.

FC Eindhoven voetbalde sinds het seizoen 2019-2020 in de tenues van Nike en dankt deze partij en Sport 2000 Brabant Sports voor de prettige samenwerking de afgelopen jaren!