Lierse K. met 3-1 te sterk voor Blauwwitten

Rottier maakte de eretreffer voor FCE

In het Vlaamse Pulderbos heeft FCE zijn eerste verlies in de oefenreeks moeten incasseren. De ploeg van Rob Penders verloor met 3-1 van Lierse Kempenzonen, een stand die halverwege al was bereikt. Evan Rottier maakte de enige treffer voor de Blauwwitten.

Al vroeg in de wedstrijd, waarin Pjotr Kestens zijn eerste speelminuten maakte, kwamen de Blauwwitten op achterstand toen de bal buiten bereik van Nigel Bertrams door Nils Schouterden tegen de touwen werd gewerkt: 1-0. Even daarvoor had Moussa Sanoh het net ook al laten trillen, maar had onderweg hands gemaakt.

FCE drong aan en kreeg enkele kansen. Brian De Keersmaecker raakte de paal en na ruim een kwartier gaf de Belg spits Evan Rottier de gelegenheid de gelijkmaker onder doelman Jens Teunckens te schuiven.

In de twintigste minuut leek Moussa Sanoh FCE op voorsprong te schieten. De bal zocht zijn weg naar de kruising, maar doelman Teunckens redde stijlvol.

Op dat moment tegen de verhouding in kwam de thuisploeg weer op voorsprong. Een hoekschop werd door de boomlange Leonardo Rocha binnen gekopt. Vlak voor rust benutte aanvoerder Thibaut Van Acker een strafschop.
Evan Rottier kreeg in blessuretijd tot tweemaal toe de kans iets terug te doen, maar evenzo vaak lag de doelman in de weg.

Na rust kreeg FC Eindhoven weinig kansen en kwam het goed weg dat de score niet verder opliep. Koen Oostenbrink en Rodrigo Rego redden een bal van de doellijn en Jort Borgmans zag een kopbal van Leandro Rocha op de lat belanden en bracht redding op de rebound. Eindstand: 3-1.

Dinsdag gaat de oefencampagne verder, dan blijven we in Eindhoven. In het Philips Stadion staat de Lichtstadderby op het programma tegen PSV. Kaarten voor deze wedstrijd zijn verkrijgbaar via www.psv.nl!

Lierse Kempenzonen – FC Eindhoven 3-1 (3-1) 8. Nils Schouterden 1-0, 17. Evan Rottier 1-1, 28. Leonardo Rocha 2-1, 43. Thibaut Van Acker 3-1 (strafschop). Geel: Nils Schouterden, Maxime De Bie (Lierse Kempenzonen).

FC Eindhoven: Bertrams (63. Borgmans); Ogenia (63. Van den Bos), Seedorf (63. Dorenbosch), Amevor (63. Janssen), Bogaers (63. Rego), Dahlhaus (Oonincx); Van Doorm (63. Faber), De Keersmaecker (46. Oostenbrink); Sanoh (63. Huybers), Rottier (56. Enokpa), Kestens (35. Van Rosmalen).

Fotografie: Johan Manders